Sikersztori: A növekedésre gyúrnak

Siker2018. okt 6.Növekedés.hu

Néhány év alatt többszörösére növelte árbevételét a táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó BioTech USA. A BÉT 50 című kiadványban is bemutatott sikercég a közeljövőben új piacok felé nyit, és tovább bővíti sajátfejlesztésű termékeinek palettáját. Valóságos energiabomba robbant a sportolóknak szánt táplálékkiegészítők piacán, mikor 2010-ben a hazai tulajdonú BioTech USA belevágott üzleti stratégiájának megújításába. A korábban is folyamatosan bővülő cég ekkor részben külkereskedelmének kiterjesztése, részben a termékpaletta felfrissítése és kiszélesítése révén

a 2010-es 2,2 milliárdról 2014-re majdnem 11 milliárd forintra növelte árbevételét. A lendület ezt követően sem tört meg: a cég 2017 végéig közel duplájára növelte 2014-es eredményét.
„Az utóbbi években végrehajtott átalakítások hatalmas lehetőségeket nyitottak meg előttünk. Nem csak az exportpiacaink számát növeltük, de saját kezünkbe vettük a termékfejlesztést és a gyártást is, ami többszöri lökést adott a cégnek” – mondja Lévai Bálint ügyvezető. Első lépésként a BioTech teljesen megújította a készítmények csomagolását, minden termékkategóriának különböző arculatot adva. Ezzel egy időben megkezdődött a külkereskedelmi értékesítés kiterjesztése, melynek következtében a cég ma közel 70 országban forgalmazza táplálékkiegészítőit. Az új piacokat Lévai Bálint és testvére, az export-igazgató Lévai Balázs egy korábbi projektjük tapasztalataira támaszkodva hódította meg: a testvérpár még az egyetemi évek alatt szervezte meg turmixok keverésére használható műanyag shakerek nemzetközi forgalmazását, mely olyan sikeres lett, hogy ez az üzletág máig jelentékeny részét termeli a vállalat teljes árbevételének. A társaság nagyságrendi növekedésének munícióját elsősorban a saját gyártás teremtette meg.
A BioTech jogelődje kezdetben egy amerikai vállalat készítményeit importálta hazánkba, később a magyar cég megvásárolta a brandet és a termékpalettát – de a gyártást még évekig külföldi partnerek végezték.
„Nem mindegy, hogy az ember más számára dolgozik, vagy saját magának. Korábban sem lehetett panasz a BioTech termékekre, de mióta elindult a szadai gyártóüzemünk, óriásit fejlődtünk” – mondja az ügyvezető. A társaság a 2014-ben megnyitott üzemét idén jelentősen kibővítette, melynek következtében gyártási kapacitása másfélszeresére emelkedett. A saját üzem megépítése és bővítése mellett jelentős lökést adott a cégnek az önálló termékfejlesztés elindítása is – ennek keretében a BioTech máig számos új készítményt, vitamincsomagot és táplálékkiegészítő-receptet kísérletezett ki. Ezek közül is kiemelkedik a különböző energia- és proteinszeletek termékkategóriája, melyen belül a társaság idén több új készítménnyel lép piacra.
Bár a BioTech Magyarországon egyértelműen piacvezető és Európa-szerte is a legnagyobbak között tartják számon, a társaság a jövőre nézve további nagyszabású bővülési célokat tűzött ki maga elé.
A növekedés egyik fő eszköze a saját márkanévvel ellátott külföldi üzletek indítása lesz, melynek keretében BioTech butikok nyílhatnak többek között Ausztriában és Szlovákiában is. A jövőbeli bővüli másik fontos terepe az online közeg lesz, ahol több erős versenytársa is akad a magyar társaságnak. „Több táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó cég kizárólag az online kereskedelemben építette föl magát, így ők mára jelentős piaci részesedéssel rendelkeznek. Mi is jelen voltunk ezen a területen, de az idei évtől igyekszünk egyre nagyobb figyelmet fordítani erre a közegre, hiszen nyilvánvaló, hogy a fizikai bolthálózat után itt lehet érdemi növekedést elérni” – mondja a cég kilátásaival kapcsolatban Lévai Bálint. A BioTech USA 2017-ben 21,2 milliárd forint árbevételt ért el, míg adózott eredménye 822,9 millió forint volt. Lengyel Viktor

A BioTech USA a Budapesti Értéktőzsde: BÉT50 – Ötven hazai sikervállalat kiadványában is szerepelt (2016)

SIKERSZTORIK
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Vagyonokat keresnek a topmenedzserek, de milyen áron?
Ez a munka hatalmas nyomással jár – ezt pedig a magánéletüket viseli meg.
Siker2018. dec 6.
Hogyan szerezte mesés vagyonát a Rockefeller család?
Mohó, pénzéhes kapitalista vagy egy üzleti zseni, aki a semmiből építette fel magát? Rockefeller nem volt jó képességű gyerek mégis a világ leggazdagabb embere lett – miközben egy valamire mindig kínosan ügyelt.
Siker2018. júl 29.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem figyelünk eléggé a beszélgető partnerünkre.
Siker2018. nov 30.
40 éves nőként hozott létre dollármilliárdos vállalkozást
Therese Tucker feláldozta nyugdíjkori megtakarításait, hitelkártyái teljes keretét és felvett lakására egy második jelzáloghitelt is. Súlyos kockázatot vállalt, de bejött.
Siker2019. jan 11.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.