A Samsung és a Xiaomi aratott az európai okostelefon piacon a második negyedévben
TechA dél-koreai Samsung és a kínai Xiaomi aratott a többi gyártó kárára a második negyedévben a szinte változatlan forgalmú európai okostelefon piacon a Canalys piackutató cég felmérése szerint.
Csak a Samsung és a Xiaomi növelte eladásait a második negyedévben az összes többi gyártó eladásai pedig csökkentek az európai piacon. A Samsung abszolút eladásai számaival aratott, a Xiaomi pedig növekedési dinamikájával vonta magára a reflektorfényt.
A Samsung öt éve a legnagyobb, 40,6 százalékos piaci részesedésre tett szert Európában, a Xiaomi pedig óriási mértékben, 48 százalékkal növelte eladásait. Az európai okostelefon piacon a második negyedévben összességében 45,1 millió készülék kelt el, közel megegyező mennyiség az egy évvel korábbi 45,2 millióval.
A Samsung 18,3 millió okostelefont értékesített a második negyedévben Európában, 20 százalékkal többet mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 33,9 százalékról emelkedett 40,6 százalékra.
A Huawei okostelefon eladásai az amerikai szankciók miatt 16 százalékkal 8,5 millióra csökkentek, de a tavalyi második negyedévi 22,4 százalék után az idei 18,8 százalékos piaci részesedésével így is bőven megőrizte második helyét a második negyedévi európai értékesítési rangsorban.
A 14,1 százalékos piaci részesedéssel a rangsorban harmadik helyen álló Apple 6,4 millió iPhone telefont értékesítet a második negyedévben, 17 százalékkal kevesebbet a 2018 második negyedévi 7,7 milliónál, ami akkor 17,0 százalékos piaci részesedést biztosított számára.
A Xiaomi, az európai értékesítési rangsorban a negyedik márka 4,3 millió okostelefont adott el a második negyedévben az egy évvel korábbi 2,9 millió után. Piaci részesedése 9,6 százalékra emelkedett 6,5 százalékról.
A rangsorban ötödik HMD Global 1,2 millió okostelefont adott el, 18 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 1,5 millió után. Piaci részesedése 2,7 százalékra csökkent 3,2 százalékról.
Az összes többi okostelefon márkából 6,4 millió kelt el a második negyedévben az európai piacon, 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 7,7 milliónál. Az öt legnagyobb márkán kívül az összes többi márka együttesen így az idén 14,2 százalékos piaci részesedésre tett szert az európai okostelefon eladásokban a 2018 második negyedévi 17,1 százalék után.