Hogyan növelhető a weboldal látogatóinak bizalma?
TechSzámos tényező befolyásolhatja az ügyfél döntéshozatalát, csak akkor fog tőled vásárolni, ha sikerül elnyerned a bizalmát, megtalálod a véleménye befolyásolásának módját. Ennek egyik eleme a társadalmi bizonyíték (social proof) használata. A cél az, hogy a látogató pozitív benyomást szerezzen a vállalkozásodról. Ennek módjáról szól ez az írás.
Mit jelent a társadalmi bizonyíték, és mi a jelentősége?
Bizonyára hallottál már a csordaszellemről, amikor az emberek követik mások viselkedését, vagy elfogadják a többség véleményét. Tömeg gondolkodásmódnak is nevezik, amelynek alapja a csoport hatása az egyénre. Jobb lenne azt hinni, hogy mindannyian független gondolkodók vagyunk, de ez nem így van.
A csordaszellem nem vonatkozik az élet minden területére, de a kereskedelemben mindig van szerepe, ami azt jelenti, hogy vannak olyan módszerek, amelyekkel a vásárlók leendő aggodalmai enyhíthetők, és amelyek megkönnyítik a vásárlási döntés meghozatalát. A társadalmi bizonyíték segít az ügyfeleknek a döntésben.
Hogyan használd a társadalmi bizonyítékot a weboldaladon?
Íme néhány módszer, amellyel a bizalmat erősíteni lehet:
- Kommentek - ha a tartalmak alatt megjelennek a látogatói kommentek, az erősíti a bizalmat.
- Vásárlói értékelések - webáruházaknál nagyon hatásos.
- Esettanulmányok - a történetek megérintik az embereket.
- Videós tartalmak - a termék használat közbeni bemutatása, vagy egy videós élménybeszámoló egy eseményről sokkal hitelesebb, mint egy szöveges leírás.
- Hatásos számok megjelenítése - vásárlók, követők, eladások, letöltések, előfizetők, felhasználók, feliratkozók.
- Ügyfélajánlások - ez hasonló a vásárlói értékelésekhez, de itt nem 1-5 csillaggal értékelik a terméket, hanem ajánlják a szolgáltatást vagy magát a céget.
- Szakértői ajánlások - ha az adott területen elismert szakértő ajánlja a terméked vagy szolgáltatásod, az mindenképpen jó színben tünteti fel a vállalkozásod.
- Elismerések, kitüntetések - a különböző díjak és versenyeredmények megmutatják, hogy mások is elismerik az elért eredményeket.
- Közösségi média követők, lájkok, megosztások - ezek az online jelenlét mérőszámai, amelyek befolyásolják a közvéleményt.
- Sajtóhírek - a különböző média megjelenések növelik a márkád ismertségét.
- Tanúsítványok - ezek a megbízhatóságot sugallják, ezért nagy hatásuk van.
- Influencerek véleménye - bár nem mindig objektívek, az influencerek követőire nagy hatást gyakorolnak.
- Referenciák - ha ismert cégek nevei jelennek meg a referenciák között, az mindenképpen pozitívan hat a vállalkozásod elismertségére.
- Ajánlói programok - vásárlói ajánlásokért cserébe kedvezményeket, kuponokat vagy tárgyi nyereményeket ajánlanak fel.
Összegzés
A társadalmi bizonyítékok sokat segíthetnek a bizalom, a márkád ismertségének és bevételeid növelésében.
Egy jól működő weboldalhoz azonban megfelelő technológiai háttér is szükséges. A cPanel tárhely számos igényre kínál megoldást.
X