Mesterséges intelligenciával erősít a McDonald's
TechA McDonald’s 300 millió dollárért, közel 90 milliárd forintért vásárol fel egy izraeli mesterséges intelligenciával foglalkozó start-up vállalkozást, olvasható a bbc.com hírportálon.
A Tel Aviv-i székhelyű Dynamic Yield olyan algoritmusokat fejlesztett ki, amely a korábbi vásárlások alapján javaslatokat tesz arra, hogy a vevő számára a legközelebb mit célszerű felajánlani. A vállalkozás a korábbiakban már készített hasonló rendszereket az Ikea, az Office és a William Hill számára is.
- A technológia mesterséges intelligencia segítségével határozza meg, mely termékek érdemelnek kiemelt figyelmet; meleg napokon például automatikusan ajánlja a jégkrémet.
- Tájékoztatja a vendégeket arról, hogy az adott étteremben mely cikkek bizonyultak népszerűnek.
- Az időjárás, a napszak és a forgalom függvényében automatikusan módosít a kínált ételek összetételén.
- Az autók rendszámtábláit felismerő rendszer lehetőséget biztosít arra is, hogy a vendégeknek megszokott ételeiket ajánlhassák fel.
A technológiát a vállalat először az Egyesült Államokban vezeti be, ahol a legtöbb McDonald’s áthajtós rendszerű. A vendég itt nem száll ki az autóból, hanem az ablakot leengedve rendel és veszi át a terméket.
A technológia nyomon követi a napszakot, ismeri az időjárást. A nyitvatartási idő programozásával elérhető, hogy olyan termékeket ajánljon, amelyek a csúcsidőszakokban könnyebben elkészíthetőek. A rendszer alapvető célja, hogy az eddiginél sokkal inkább személyre szabott élményt biztosítson és képes legyen a vendég eredeti rendeléséhez illő további ételt vagy italt ajánlani
mondta a McDonald’s vezérigazgatója, Steve Easterbrook.
Steve Easterbrook szerint a vállalat az új technológia segítségével a lehető legjobban ki akarja használni a 68 millió vendég kiszolgálása során gyűjtött információkat, amelyek eredményeit az áruházakban működő automatái esetében is alkalmazni fog.