Mit fog csinálni a Zoom, ha a pandémia lelassul vagy megszűnik?

Tech2021. ápr. 5.Növekedés.hu

A magyar start-up vállalatok számára is tanulságos a Zoom története. A januári számok közel 9 százalékkal megemelték a Zoom részvényárfolyamát, bár azok értéke továbbra is jóval a tavaly ősszel elért magas szint alatt maradt. Az előfizetők növekedésének lassulása miatt azonban már most látszik, hogy a Zoom nem tudja fenntartani lendületét.

A magyar start-up vállalatok számára is tanulságos a Zoom története. A cégnek ugyanis 9 évre és a pandémiára is szüksége volt a galaktikus sikerhez, miközben számtalan vetélytársa is megjelent a piacon.

A széles körben várt lassulás ellenére  a november-január időszakban a Zoom negyedéves bevételei könnyedén felülmúlták az elemzők előrejelzéseit, éppúgy, mint a menedzsment előrejelzéseit az idei február-április időszakra és a 2022-es évre vonatkozóan.

A januári számok közel 9 százalékkal megemelték a Zoom részvényárfolyamát, bár azok értéke továbbra is jóval a tavaly ősszel elért magas szint alatt maradt.

Az előfizetők növekedésének lassulása miatt azonban már most látszik, hogy a Zoom nem tudja fenntartani lendületét, mivel egyre többen oltják be magukat és az élet később visszatérhet a pandémiát megelőző szokásokhoz. Januárban már “csak” 33 400 új ügyfele volt, míg a tavalyi csúcs-hónapban 183 500. 

4,2 milliárd dollár készpénzzel és még mindig értékes részvényével a Zoomnak most lehetősége van arra, hogy felvásárlások révén más területekre is terjeszkedjen - mondta Scott Kessler, a Third Bridge elemzője. Kelly Steckelberg a cég pénzügyi vezérigazgatója pedig elismerte, hogy a vállalat "folyamatosan keresi a lehetőségeket" a terjeszkedéshez.

Egyrészt arra számítanak, hogy sok vállalat később is megtartja a home office-hoz szükséges videokonferencia-előfizetéseit, mert egyes alkalmazottak az idő egy részében továbbra is távolról dolgozhatnak.

Az emberek már beépítették azt az életükbe a munka, a tanulás és a szocializáció online módját és ez már nem fog megváltozni

- mondta bizakodva Steckelberg az AP-nek adott interjúban. 

A már megvalósult új tervek közül az első, hogy a Zoom bevezetett egy internetes telefonszolgáltatást kizárólag hang alapú beszélgetésekhez abban a reményben, hogy az új ügyfelek egy része majd feliratkozik a videokonferencia szolgáltatásra is. Egy biztos, az új szolgáltatásra az első 10 ezer új ügyfél igen gyorsan feliratkozott. (Forrás)