Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Több vállalatból egy márka és egy vállalat - Létrejön a "One"

Tech2024. nov. 6.Növekedés.hu

  • A 4iG Csoport transzformációs programjáról 

  • A 4iG Csoport történelmi jelentőségű transzformációs programot jelentett be 2023-ban, amelynek egyik kiemelt célja, hogy a jelenleg működő négy magyarországi távközlési vállalatból – a Vodafone-ból, a DIGI-ből, az Invitech-ből és az Antenna Hungáriából – egy kereskedelmi és egy infrastruktúra vállalat hozzon létre. 
  • A DIGI, az Invitech és az Antenna Hungária esetében a szeparáció már sikeresen lezárult, a Vodafone Magyarország esetében pedig idén év végén zárul le a szétválasztási folyamat.
  • 2025. január 1-jével Vodafone Magyarország Zrt.  új struktúrában – a kereskedelmi társaság ONE Magyarország Zrt., az infrastruktúra társaság pedig V-Hálózat Távközlési Zrt. néven – jelenik meg a piacon. 
  • Ez azt jelenti, hogy a Vodafone Magyarország 2025. január 1-jétől új néven, One Magyarország Zrt-ként, míg az Invitech ICT Services Kft., az Antenna Hungária és a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. 2025. második feléig még önálló jogi entitásként, de már az új márka alatt működik tovább és nyújtja magas minőségű szolgáltatásait.
  • A távközlési kereskedelmi cégek teljes integrációja is ekkor valósul meg: a kereskedelmi távközlési vállalatok mindegyike beolvad a One Magyarország Zrt-be.


  1. Transzformáció és a márkaváltás előnyei, jelentősége 
  • A távközlési portfólió átalakításával egyszerűbb, egységesebb, modernebb, integrált távközlési vállalat jön létre, mely hatékonyabb működést, az ügyféligényekhez még inkább alkalmazkodó szolgáltatásokat kínál majd. 
  • Az integrációval bővül a vezetékes internet, a TV, a telefon és a mobil szolgáltatások területi lefedettsége is. 
  • A távközlési vállalatok egyesítésével az ügyfelek többek között olyan előnyöket is megtapasztalhatnak, mint a hálózaton belüli hívások díjmentessége. 
  • A Vodafone és a DIGI lakossági ügyfelei 2025 januárjától közös ügyfélszolgálati pontokon – üzlethálózat, ügyfélszolgálati telefonszám, digitális felületek - intézhetik meglévő és új szolgáltatásaikkal kapcsolatos ügyeiket. 
  • A szolgáltatásportfólió mellett a üzlethálózat is fokozatosan megújul: a DIGI, a Vodafone és a korábbi Invitel üzlethálózat összevonásával a One ügyfelei 98 településen 135 üzletben vehetik igénybe a vállalat szolgáltatásait.
  1. A One Magyarországról 
    1. Szolgáltatásportfólió
  • A One Magyarország egy olyan infokommunikációs nagyvállalat, amely a távközlési és IT szolgáltatások teljes spektrumát lefedi. 
  • Lakossági ügyfelei egy szolgáltatótól vehetik igénybe a mobil és vezetékes adat- és hangszolgáltatásokat, továbbá a piacon egyedülálló tartalomszolgáltatásokat a hagyományos TV-től az interaktív digitális tartalmakig. 
  • A One Magyarország üzleti ügyfelei számára is integrált szolgáltatásportfóliót biztosít: a hagyományos mobil és vezetékes adat, valamint hangszolgáltatások mellett adatközponti és felhő alapú megoldásokat kínál. Továbbá élen jár az IT biztonság, valamint az olyan innovatív technológiák területén is, mint a privát 5G hálózati megoldások vagy az IoT. 
  • Az újonnan létrejövő vállalat, a One Magyarország üzleti tevékenysége mellett fontosnak tartja, hogy regionális és helyi szinten is felelősséget vállaljon a közösségek digitális fejlődésében. Éppen ezért a Vodafone Alapítvány tevékenységét részben megőrzi, részben pedig megújítja, amely 2025 januárjától One Alapítvány néven látja majd el a feladatokat.

  • Lakossági szegmens (B2C)

  • A One célja, hogy lakossági ügyfelei egy szolgáltatótól vehessék igénybe a korábban a Vodafone, DIGI és Antenna Hungária által külön-külön nyújtott mobil és vezetékes adat- és hang, továbbá a TV- és interaktív digitális tartalmi szolgáltatásokat. 
  • Ennek megfelelően 2025. január 1-jétől az RTL Magyarországgal kötött együttműködés értelmében a One Magyarország egyedüli hazai távközlési szolgáltatóként biztosítja ügyfeleinek jövő év januárjától az RTL Magyarország teljes portfólióját, legyen szó lineáris televízióról, streaming szolgáltatásról vagy szabadon fogható csatornáról. (A One új csomagajánlatait 2025. januárjában mutatja be a cégcsoport).
  • Az új portfólió fontos eleme a OneTV platform, amely integrált felületen biztosítja a lineáris, a video-on-demand és a streaming tartalmakat, vagyis a lineáris TV-fogyasztókhoz hagyományos tévén juttatja el a streaming termékeket. A OneTV-re való átállás szeptember óta zajlik, a meglévő Vodafone ügyfelek közel fele használja már a megújult platformot.

  • Közép- és nagyvállalati szegmens (B2B)

  • A One B2B márkájaként létrejött a One Solutions, amelynek égisze alatt a közép- és nagyvállalati, valamint az intézményi és kormányzati ügyfelei számára is teljeskörű szolgáltatásportfóliót kínál a csoport. A Vodafone hagyományos mobil és vezetékes adat- és hangszolgáltatásai mellett, a korábban az Invitech által biztosított adatközponti és felhő alapú megoldások egyaránt megtalálhatóak a szolgáltatásportfólióban, de a vállalat élen jár az IT biztonság és az olyan innovatív technológiák területén is, mint a privát 5G hálózati megoldások, valamint az IoT. 
  • A One Solutions mögött álló erőforrások és a több évtizedes tapasztalat egyedülálló lehetőséget biztosítanak, hogy az üzleti ügyfelek költséghatékony módon egy szolgáltatótól juthassanak hozzá minden távközlési és ICT-szolgáltatáshoz.
    • Teljes körű szolgáltatásportfólió: a vállalati, állami és közigazgatási ügyfelek minden menedzselt ICT- és távközlési (mobil vagy vezetékes) szolgáltatást egy kézből, gyorsabban és költséghatékonyabban kaphatnak meg. Ez megkönnyíti a beszerzési folyamatokat és lehetővé teszi a szolgáltatások zökkenőmentes integrációját.
    • Rugalmasság és skálázhatóság: az ügyfelek számára biztosítjuk a skálázható és rugalmas megoldásokat, amelyek lehetővé teszik az üzleti növekedéshez igazított szolgáltatások igénybevételét.
    • Biztonság és innováció: a legmodernebb biztonsági megoldások és az innovatív technológiák alkalmazása révén az ügyfelek nemcsak megbízható, hanem jövőbiztos szolgáltatásokat is kapnak, amelyek megfelelnek a folyamatosan változó üzleti igényeknek.
  • A One Solutions egyedülálló szakértelemmel rendelkezik a teljes távközlési és ICT piacon, hiszen megtartja az Invitech rugalmas, havidíj alapú és ügyfélközpontú szemléletét, valamint átfogó szolgáltatásportfólióját, miközben magában foglalja a korábbi Vodafone mobilszolgáltatásait, a privát 5G hálózati és IoT szolgáltatásokban betöltött vezető szerepét, továbbá a vezetékes vállalati szolgáltatások terén meglévő képességeit is. 

2.3 A meglévő ügyfeleknek nincs teendője

  • A márkaváltás miatt a jelenlegi lakossági és üzleti ügyfelek szerződéseiben - és így a szolgáltatásaikban - nem lesz változás. Az ügyfeleknek tehát ennek kapcsán nincs teendőjük, ugyanakkor az esetlegesen őket érintő változásokról (pl. számlaszám, székhely stb.) a One minden esetben előzetesen tájékoztatást nyújt számukra. 
  • Az ügyfeleket nem érinti a márkaváltás miatt automatikus csomag- vagy tarifaváltás sem, a meglévő feltételek változatlanok maradnak.
  • Meglévő szerződések esetén januártól változás kizárólag az egyes díjcsomagok és kedvezmények megnevezésében várható. 

  • One márka – vízió, misszió
  • Szlogen: One. Minden pillanat számít

  • Egy jól megfogalmazott szlogen feladata, hogy átadja a márka által képviselt értékeket, visszatükrözze a márka filozófiáját.  „Mindent pillanat számít.” 
  • A kapcsolatok nagyon sokszínűek és sokrétűek lehetnek, a One célja, hogy magasabb szintre emelje és ezáltal gazdagítsa az emberek közötti kapcsolatteremtést, a tartalomszolgáltatást, az eszköz-eszköz közötti kapcsolatok kialakítását,  hozzájárulva ezzel ügyfelei magánéleti és üzleti céljaihoz, sikereihez. A One hisz abban, hogy minden kapcsolatteremtési pillanat egyformán fontos. Ezért azon dolgozik, hogy minden ilyen pillanatot teljesebbé tegyen szolgáltatásaival, technológiáival, mert minden pillanat számít.

  • Misszió

  • A One működése túlmutat egy átlagos telekommunikációs szolgáltatóén. Nem a vezetékekről, a jeladókról vagy bonyolult digitális megoldásokról szól, hanem a kapcsolatteremtésről. Azon dolgozik, hogy az emberek életének különböző területein a kapcsolatokat gazdagabbá tegye a lehető leggördülékenyebb módon. 
  • Ehhez örömmel nyújt mindenki számára digitális érettségének megfelelő segítséget és útmutatást abban, hogy milyen új lehetőségeket teremtenek ügyfelei számára termékeik és szolgáltatásaik.
  • Nemcsak az emberek közötti kapcsolatteremtésre figyel, hanem a digitális eszközök közöttire is, hiszen összekapcsolásuk növeli a hatékonyságot, a produktivitást és a kényelmet is.

  •  Márkastratégia, tulajdonságok

  • A One számára az ügyfél az első, ügyfelei pedig akkor lesznek a legelégedettebbek, ha kifogástalan szolgáltatást nyújt számukra minden területen. 
  • Ehhez elengedhetetlen a stabil, megbízható, nagy teljesítményű mobil- és vezetékes hálózat biztosítása, mindenhol elérhető lefedettséggel. A One ezért kiemelt figyelmet fordít a hálózati szolgálatásai folyamatos fejlesztésére. 
  • Emellett egyszerű, könnyen érthető mobil- és vezetékes díjcsomagokat kínál, amelyek teljes mértékben alkalmazkodnak az ügyféligényekhez, valamint folyamatosan frissíti széles mobil- és vezetéses eszközkínálatát a legújabb trendeknek megfelelően. Ügyfelei számára rugalmas, gördülékeny, személyre szabott konstrukciókat kínál.
  • A One nem elégszik meg a kiváló szolgáltatással. Szeretné megmutatni azt a pluszt, amitől az ügyfelei úgy érzik, hogy igazán fontosak a számára és értékeli a lojalitásukat.  Olyan telekommunikációs szolgáltató, aki ügyfelei mögött az embert látja. Igyekszik a világot az ügyfelei szemén keresztül vizsgálni, meghallgatni az igényeiket és olyan megoldásokat nyújtani, amelyek valódi, pozitív hatással vannak az életükre. 
  • Nem fél megváltoztatni  folyamatait,  munkamódszereit vagy akár a szolgáltatásait, azért, hogy jobb ügyfélélményt nyújtson. Számára az innováció azt jelenti, hogy folyamatosan új utakat keres a jobb ügyfélkiszolgálás érdekében.
  • Tudja, hogy a technológia időnként bonyolult, épp ezért igyekszik mindent közérthetően megfogalmazni, szükség esetén pedig ügyfelei rendelkezésére áll a számukra legkényelmesebb módon és csatornán keresztül, hogy kifogástalan ügyfélélményt nyújthasson, azonnali tájékoztatással, valamint gyors, hatékony megoldásokkal.
  • A One tehát emberközpontú, innovatív, közérthető, elérhető. 

  •  A One Magyarország arculata 

3.4.1. Színek

  • A One elsődleges márkaszínei egy erős, megkülönböztető színkombinációt mutatnak:  türkiz, fekete és fehér a három alapszín, amivel az ügyfelek találkozhatnak a jövőben. 

3.4.2. Logó

  • A One logója kör alakú, benne kézzel írt One felirat, amely egyedivé és emberivé teszi a márkát. 
  • A kör, ami egyébként a márka visszatérő arculati eleme, az inkluzivitást és a megközelíthetőséget szimbolizálja.

  3.4.3. Firkák

  • A tartalmakon visszatérő motívumok a firkák. Ezek a kis rajzok keltik életre a márka karakterét, személyességet és játékosságot adnak annak megjelenéshez, amelyek plakátokon, a social tartalmakon, valamint különböző anyagokon is megjelennek majd.

  • Márkanagykövetek -  Majka és Szilágyi Áron is a One márkanagykövetei

  • A 4iG Csoport már korábban bejelentette, hogy Szilágyi Áron háromszoros olimpiai, világ- és Európa-bajnok kardvívó a 4iG Csoport és a One közép- és nagyvállalati üzletágának márkanagykövete lesz 2025. január 1-jétől. Áron kivételes sportolói pályafutásával és eredményeivel tökéletesen megtestesíti a One által képviselt értékeket: a kiválóságot, az innovációt és a folyamatos fejlődésre való törekvést. 
  • A lakossági üzletág márkanagykövete pedig Majka lesz, aki az egyik legismertebb hazai előadó, médiaszereplő és műsorvezető. Hisz a folyamatos megújulásban, keresi azokat az elemeket, amelyekkel újat tud mutatni az embereknek, a közönségének, az innovatív és emberközpontú szemlélet pedig a One márka esetében is fontos alapérték.