Kiderült, milyen gyakran fér bele a magyaroknak a külföldi nyaralás
UtazásA magyar felnőttek egynegyede évente legalább egyszer utazik Európán belül, de a kontinens határait már jóval kevesebben lépik át: mindössze kilenc százalékuk évente. A kétévente utazók körében tízből négyen mindig kötnek biztosítást, míg minden harmadik esetileg – például síeléskor vagy egy ismeretlen országba történő utazás során – él ezzel a lehetőséggel - derül ki a Europ Assistance friss, reprezentatív kutatásából.
A hazai lakosság negyede - 27 százaléka utazik évente egyszer Európán belül, míg a kontinens határait a magyar felnőttek csupán 9 százaléka lépi át egy évben. Összességében a 18-69 éves magyarok közel fele (44 százalék) szokott legalább kétévente külföldre utazni - derül ki a Europ Assistance friss, 2025 májusában zárult átfogó kutatásából, amely a 18-69 éves magyar lakosság utasbiztosításokkal, valamint gépjármű- és otthoni asszisztencia-szolgáltatásokkal kapcsolatos hozzáállását, preferenciáit, fogyasztói viselkedését és utazási szokásait is vizsgálta.
Autóval útnak indulni – védelem nélkül
A nyári hónapokban sokan választják az autós nyaralást: a magyar háztartások közel háromnegyedében van saját gépjármű, minden ötödikben pedig több is. Az autótulajdonosok egyharmada idén külföldi autós útra készül, miközben több mint felük – ötvenhárom százalék – semmilyen asszisztencia-szolgáltatással nem rendelkezik. Ez különösen aggasztó annak fényében, hogy a járművek átlagéletkora tizennégy év, közel felük pedig már legalább tizenhat éves. Egy meghibásodás tehát nemcsak bosszantó, de komoly anyagi megterheléssel is járhat: a műszaki problémák elhárítása az érintett autósok harminckilenc százalékának legalább negyed-, de akár félmillió forintjába is került.
És mi az, amitől leginkább tartanak a sofőrök? A kutatás szerint a megfelelő szerviz és szakember megtalálása, a javítási költségek mértéke, valamint az, hogy a hibák elhárítása sok időbe telik – ezek okozzák a legnagyobb stresszt a külföldre induló autósok körében.
Miközben az autósok többsége nem köt asszisztencia-szolgáltatást, kilencvenegy százalékuk hasznosnak tartaná azt. Kiemelten vonzónak számít a nullától huszonnégy óráig bármikor hívható segítségnyújtás, a gépjármű hazaszállítása, illetve a helyszíni javítás – ezek a lehetőségek legalább kétötödük számára különösen fontosak lennének.
Kutatásunk rámutat, hogy a turistákat legtöbbször valamilyen baleset éri, vagy megbetegednek, elveszik, esetleg megsérül a poggyászuk vagy értéktárgyuk. Az utazásokhoz kötött asszisztencia-szolgáltatás biztonságot nyújt: legyen szó orvosok vagy szakemberek eléréséről, vagy autós szervizek könnyű és gyors megtalálásáról. Az autóval utazók számára nagy előny, hogy társaságunknál bármilyen korú és bármennyi kilométert futott gépjárműre köthető biztosítás, így akár tizenöt évnél idősebb gépjárművekre is, melyek nagyon nagy arányt képviselnek hazánkban a kutatásunk eredményei szerint. A felmérés és eddigi tapasztalataink alapján is azt látjuk, hogy a megfelelő fedezet megléte és az ár mellett fontos elvárás a gyors szerződéskötés is. Éppen ezért biztosítjuk az online szerződéskötés és kárbejelentés lehetőségét
– mondta Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője.

