Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat


20 százalékkal nőtt az AutoWallis árbevétele az első negyedévben, aminek már közel a kétharmada külföldről származik

Vállalkozás2025. máj. 19.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

A változékony makrogazdasági környezet ellenére több mint 20 százalékkal 107 milliárd forintra növelte árbevételét az első negyedévben az AutoWallis Csoport, miközben a társaság EBITDA-ja, elsősorban a kedvezőtlen működési környezet miatt 3,3 milliárd forintra csökkent. A rekordot jelentő árbevételt elsősorban a közelmúltban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hajtották. Az AutoWallis tovább folytatja növekedési stratégiájának megvalósítását, vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket, valamint a korábbi tranzakciókban rejlő szinergialehetőségek kiaknázása során a működési hatékonyság javítására fókuszál.

A régió 16 országában 27 márkát képviselő AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékkal 107 milliárd forintra ugrott az év első három hónapjában, mellyel újabb rekordot ért el.

A növekedésben az organikus fejlődés (3%) és az akvizíciók, üzletfejlesztések hatásai is megjelentek. Miközben az uniós piacokon 1,9 százalékos volt az új gépjármű-értékesítés csökkenése*, a régió túlnyomó része 1-4 százalékos növekedési pályára állt, jellemzően stabilizálódó infláció és lassan meginduló gazdasági növekedés mellett.

A Csoport által értékesített járművek száma 1,8 százalékkal 11.814 darabra emelkedett az év első három hónapjában. Ebben az időszakban a normalizálódott gyártási kapacitások és az egyes közép-kelet-európai piacokon bizonyos márkák esetében tapasztalható ügyfélszerződési ütem lassulása következtében emelkedtek a márkakereskedői és importőri készletek.

Elsősorban a kedvezőtlen működési környezet (pl. vámintézkedések piaci hatásának kiszámíthatatlansága) és további, a növekedést elősegítő fix költségek emelkedése miatt a társaság EBITDA-ja 31 százalékkal 3,3 milliárd forintra csökkent, egy részvényre jutó eredménye pedig 1,21 forintra (-55%) mérséklődött az első negyedévben. Ennek ellensúlyozására a Csoport hatékonyságot növelő intézkedései folyamatban vannak, amelyek a későbbi időszakban fejtik ki pozitív hatásukat.

Az AutoWallis Csoport értékesítési teljesítménye továbbra is növekedett, de az emelkedést az első negyedévben mérsékelte a marginok további normalizálódása, a működési költségek leginkább infláció által generált növekedése, valamint a béremelések hatása. A Csoport tovább növekvő regionális szerepét és működésének diverzifikáltságát mutatja, hogy első negyedéves árbevételének már 64 százaléka külföldről származott.