Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás

Vállalkozás2025. okt. 21.MTI
A rovat támogatója:

Az AVDH (Azonosításra Visszavezetett DokumentumHitelesítés) szolgáltatás véglegesen kivezetésre kerül 2025. október 31-én.

Ahhoz, hogy a gazdálkodó szervezetek eleget tudjanak tenni az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó kötelezettségüknek, a képviselőik kötelesek minősített elektronikus aláírással rendelkezni. 2018. január 1. óta minden gazdálkodó szervezet elektronikus ügyintézésre és kapcsolattartásra kötelezett. Ezen kötelezettség teljesítéséhez a gazdálkodó szervezet a nyilatkozatát köteles hitelesíteni. Nyilatkozatot kizárólag a gazdálkodó szervezet vezető tisztségviselője, vagy meghatalmazott képviselője tehet.

Erre 2025. november 1. napjától kizárólag a minősített elektronikus aláírás alkalmas. Cégkapu ügykezelő nem jogosult nyilatkozatot tenni, a Cégkapu egy kézbesítési szolgáltatás (akárcsak a posta), így a cégkapu ügykezelő arra jogosult, hogy küldeményt benyújtson a hatóságok felé, vagy a beérkező küldeményeket átvegye, de nem tehet a szervezet nevében nyilatkozatot.

A Cégkapun keresztül benyújtott nyilatkozatokat a benyújtás előtt a képviselőnek - minősített elektronikus aláírással - hitelesíteni is kell. DÁP eAláírás nem használható gazdálkodó szervezet képviseletére vagy szakmai célra, kizárólag természetes személyként magáncélra használható, gazdálkodó szervezetek és szakmát gyakorlók számára piaci minősített elektronikus aláírás beszerzése szükséges.