Új programok indulnak startupoknak és innovatív vállalkozásoknak - cél hazai termékek exportálása

Vállalkozás2024. júl. 17.MTI
A rovat támogatója:

Augusztustól ismét elindulnak a külpiaci megjelenésre felkészítő workshopok, amelyekre a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) várja az innovatív vállalkozások és startupok jelentkezését - jelentette be az ügynökség.

A tavaszi indulás óta csaknem 30 innovatív vállalkozás vett részt a (NIÜ) külpiacra lépést segítő programján, az XPAND-en. Közülük 10 vállalkozás a NIÜ támogatásával nemzetközi innovációs és technológiai rendezvényekre is eljutott, amelyeken csaknem 200 üzleti tárgyalás jött létre külpiaci partnerekkel - emlékeztetett a NIÜ.

Szeptemberben újra Kínában, majd a következő hónapokban Németországban, Kazahsztánban, az Amerikai Egyesült Államokban és Szingapúrban is lehetőség nyílik a bemutatkozásra és üzleti kapcsolatépítésre - fűzték hozzá.

Az XPAND programsorozat segítségével a NIÜ innovatív mikro-, kis és középvállalkozásokat, illetve startupokat segít gyakorlati példákon keresztül megismerni a nemzetközi piacra lépés folyamatát, annak kihívásait és azt is, hogy a különféle országokban milyen sajátosságokra kell odafigyelniük.

A program elméleti része három elemből áll. Az első a helyzetfelmérés, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második során konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert, a harmadik pedig a kiválasztott célpiacokkal kapcsolatos tudás elsajátításáról szól.

Ezt követően a legfelkészültebb jelentkezők a NIÜ segítségével a legjelentősebb globális piacokra is eljuthatnak. A program jelenleg néhány fejlettség, növekedési potenciál, illetve speciális ágazati lehetőségek szempontjából kiemelkedő piacot és azok nemzetközi közönséget vonzó kiállításait célozza meg: az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója, aki egyben a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) innovációért felelős helyettes államtitkára a közleményben elmondta:

A Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy minél több innovatív magyar vállalkozásnak segítsen piacra lépni, lehetőség szerint nemzetközi színtéren is. Célunk, hogy minden évben legalább 100-150 innovatív vállalatnak adjunk át tudást a külpiacra lépésről, és a legfelkészültebb 30-50 vállalatot pedig el is juttassuk a számukra releváns célpiacokra.

A résztvevők visszajelzése alapján az XPAND programsorozat feltárja annak lehetőségét, miként lehet minél kisebb erőfeszítéssel, hatékonyan eljutni arra a pontra, ahol a nemzetközi ügyfelek automatikusan elkezdik keresni a magyar termékeket.

Az XPAND segítséget nyújt a külpiaci tervek kialakításához és annak a tudatnak a megerősítéséhez, hogy a külpiacra készülő nincs egyedül, mert mögötte van egy támogató és szakértői közösség - hangsúlyozta a NIÜ.