Das Auto helyett 电动汽车? – Lehagyta a kínai a német autóipart?
AutóNémetországban már rettegnek: 100-ból 61 elektromos autót a kínaiak állítanak elő, és már az export is a céljaik közé került. Még a BYD-val konkurenciában lévő Tesla is több elektromos autót adott el 2023-ban, mint az összes német márka együttvéve - írja az Oeconomus Intézet.
Ez vészjósló hír a későn ébredő öreg kontinens számára, ugyanis Európa megmaradt iparának a gerincét az autóipar adja, azonban a szürkeállomány az akkumulátor, a chip és a szoftver.
- Miért maradtak le a németek?
- Létezik egy olyan árháború, ami még valójában ki sem tört, de már elvesztették a nyugatiak?
- Ha Európa nem lép, akkor mi finanszírozhatjuk tovább a kínai gyártók fejlesztéseit, amivel még nagyobb versenyelőnyt tudnak szerezni?
A cikkben tüzetesen megvizsgáljuk, hogy miért maradt le a német autóipar a kínaival szemben, behozhatja-e a hátrányát, és mit érez ebből a vásárló.
A teljes cikk itt olvasható.