Korai volt temetni az elektromos autókat, meglepően jó adatok érkeztek
AutóÉv elején még sokan temették az elektromos autókat, ezerszer is elhangzott, hogy bajban lehetnek a hazánkba települő akkumulátorgyárak is. Ehhez képest most úgy tűnik, mégsincs akkora probléma, sőt az autóipar fellegvárában, Németországban az autógyártók 2025 első hat hónapjában rekordot jelentő 635 ezer akkumulátoros elektromos autót gyártottak, miközben az elektromos autók új forgalomba helyezése idén júliusban is folytatta a növekedést.
A német autógyártók 2025 első hat hónapjában rekordot jelentő 635 ezer akkumulátoros elektromos autót gyártottak – közölte a Német Autóipari Szövetség (VDA). Ez nagyjából a Németországban ebben az időszakban előállított 2,5 millió autó negyedét tette ki - írja a Clean Energy Wire.
Németország Európa legfontosabb e-gyártási helyszíne, és idén tovább erősíti pozícióját a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártó országaként
– mondta Hildegard Müller, a VDA elnöke.
A Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) legfrissebb adatai szerint az elektromos autók új forgalomba helyezése Németországban idén júliusban is folytatta a növekedést, bár a havi regisztrációk még messze elmaradnak a rekordértékektől. Az új autók 18,4 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű.
Az elektromos autókra való átállás Németország központi eszköze a közlekedési kibocsátások csökkentésére, de az alacsony kibocsátású járművek elterjesztése nem zajlott zökkenőmentesen.
A 2023-as költségvetési válságot követően a kormány hirtelen megszüntette az elektromos autók vásárlási támogatását, ami miatt az értékesítések összeomlottak. A jelenlegi kormány új vásárlási ösztönzőket ígért.
A német állami tulajdonú fejlesztési bank, a KfW kutatórészlege szerint az elektromos autók globális piaci részesedése három év alatt több mint a duplájára nőtt.
