Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A magyarok negyede nem megfelelően kezeli lakásbiztosítását

Biztosítás2020. okt. 10.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

100-ból 25 megkérdezettet ért már olyan káresemény, amikor jól jött volna a meglévőnél kiterjedtebb körű lakásbiztosítás. Bár a magyarok nagy része gondoskodik otthona biztosítási védelméről, sokan nem kezelik tudatosan szerződésüket, és nem követik figyelemmel, hogy pontosan mire is terjed ki a meglévő biztosítási csomagjuk – derül ki egy friss kutatásából.

A magyarok többsége szerencsére kellő figyelmet fordít arra, hogy biztosítási védelmet alakítson ki az otthonában történő kellemetlen és váratlan helyzetekre, legalábbis a Groupama Biztosító legfrissebb országos, reprezentatív kutatása erre enged következtetni.

A kutatásban résztvevők közül azonban minden negyedik ember arról számolt be, hogy történt már olyan káresemény, ami miatt úgy gondolták, hogy ha nem volt, 

érdemes lett volna lakásbiztosítást kötni, vagy ha volt is, szélesebb körű biztosításra lett volna szüksége.

A legtöbben egy csőtörés, vagy beázás kapcsán jutottak erre a gondolatra, de sokan említették az üvegtörést, illetve a személyi sérüléssel járó baleset és a betegség kapcsán felmerült orvosi asszisztencia szolgáltatás is többeknek hiányzott már.

A Groupama Biztosító statisztikái megerősítik ezeket a félelmeket, hiszen a második legtöbb lakásbiztosítást kezelő társaság tapasztalatai szerint a viharkárok mellett a csőtörés, a beázás és az üvegtörés, ugyanúgy, ahogy a csonttörés vagy csontrepedés a leggyakoribb lakásbiztosítási káresetek közé tartoznak, melyekre összességében csak az idei évben már több mint 5 milliárd forint kártérítést fizettek ki ügyfeleik részére.

Nem elég csak megkötni

Nagy különbségek mutatkoznak azzal kapcsolatban is, hogy ránézünk-e az egyszer megkötött szerződésünkre.

A válaszokból kiderült, hogy a lakásbiztosítással rendelkezők fele szokta valamilyen rendszerességgel felülvizsgálni a szerződését, harmaduk évente, a többiek viszont ritkábban szánják rá magukat erre a lépésre. Ennél talán még nagyobb probléma, hogy sokan egyáltalán nem tájékozottak a biztosítás részleteivel kapcsolatban: a szerződők negyede ugyanis nem tudja mire is nyújt védelmet a biztosítás.

Minden negyedik ember vett értékes elektronikai cikket, de lakásbiztosítását nem ellenőrzi

A kutatásban megkérdezettek 16 százaléka elgondolkodott azon, hogy a járványhelyzet miatt aktualizálja a lakásbiztosítását, de ennek a körnek mindössze 5 százaléka jutott el a tényleges felülvizsgálatig. Az alacsony arány azért is meglepő, mert a kijárási korlátozás alatt minden ötödik ember lakásfelújításba vagy átalakításba kezdett.

„Érdemes megfelelő időközönként frissíteni a lakásbiztosítást az élet-és vagyoni helyzethez igazodóan: elhagyni belőle azt, ami felesleges, és belevenni azt, amire valóban szükség van. A Groupama Biztosító lakásbiztosítása, amely az OTP Bankban is elérhető, rendkívül rugalmas, nemcsak a legtöbbször bekövetkező károkra, hanem összesen 28 kiegészítő biztosítást kínál különféle, a való életben előforduló problémákra” 

– nyilatkozott Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.

„Tavasszal, a karantén idején minden negyedik válaszadó vásárolt értékes elektronikai cikket, jellemzően azért, hogy megfelelő feltételeket biztosítsanak gyermekeiknek a tanulásra, vagy a kikapcsolódásra. Fontos felhívni arra figyelmet, hogy az átalakítások, a beruházások sok esetben növelik az otthonok, az ingóságok értékét, amit érdemes a lakásbiztosítás frissítésével nyomon követni, hogy később ne érjen minket kellemetlen meglepetés” – mondta el Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási főosztályvezetője.

Segítség a bajban

A Vesta Lakásbiztosítás rugalmas megoldást nyújt az ügyfeleknek, hiszen a szerződés bármikor egyszerűen online is módosítható, a változó élet-és vagyoni körülményekhez. Az ügyfelek éjjel-nappal igénybe vehetik a háztartási vészhelyzetekben segítséget nyújtó gyorsszerviz-szolgáltatást. Az orvosi asszisztencia szolgáltatás a nap 24 órájában egészséggel kapcsolatos, az internet-asszisztencia pedig informatikai kérdésekben kínál megoldásokat telefonon.

További információ: https://www.otpbank.hu/portal/hu/Biztositas/Lakasbiztositas