Brit biztosítók: Az önvezérelt autó még nem önvezető

Biztosítás2018. jún 13.Növekedés.hu

A Brit Biztosítók Szövetsége figyelmeztette a gépkocsigyártókat: marketingjükben ne használják az önvezető  – self-driving – kifejezést, mert az megtéveszti az autósokat, s túlzottan magabiztossá, könnyelművé teszi őket, és ilyen autók még ki sem jöttek a gyárakból. Már szép számmal futnak az utakon “robotpilótás” gépkocsik, amelyekbe beépített automatikák vezérlik az útvonal követést, a sebességet, a távolságtartást. De ezek még nem tekinthetők teljesen automatizált, önvezető autóknak, mert nem nélkülözhetik az emberi beavatkozást, azt hogy a vezető minden pillanatban ellenőrzése alatt tartsa a jármű üzemmódját, s ajánlatos, hogy ne engedje el a volánt.

Angliában áprilisban bevonták egy vezető jogosítványát, mert azon kapták, hogy az anyósülésről “vezeti” kocsiját.
A Brit Biztosítók Szövetsége szerint az autósok még nem eléggé felkészültek a legújabb fejlesztések befogadására, s arra ösztönzi a gyártókat, hogy pontos leírással, részletes tájékoztatással segítsék a vásárlókat, hogy azok tisztában legyenek választott autójuk automatizáltsági fokával, vezérlő berendezéseivel, vagyis azzal, mi az ő dolguk és felelősségük gépkocsijuk biztonságos üzemeltetésében. Azaz: legyen világos, ki vezeti az autó, a vezető vagy az automatika? Ez a biztosítóknak is érdeke, mert fontos szempontokat adhat a biztosítások kockázatának elbírálásához. A biztosítók ugyanakkor nem aggályoskodnak a gyártók folyamatos, fokozatos fejlesztési törekvései miatt. Meglátásuk szerint az automatizáltság,
az önvezérlés jelenleg hármas szinten áll, 
és javasolják ennek bevezetését. Ez lenne az, amikor a vezető már megengedheti magának, hogy levegye a kezét a kormányról, de nem mentesülhet attól, hogy minden pillanatban kontrollálja a vezérlést.
Következő lépcső lehet a négyes szint, a vezető nélküli – driverless - kategória. 
(Már folyik ilyen járművek tesztelése is, de ezek még nem teljesen biztonságosak, vagyis még “érzéketlenek” bizonyos forgalmi helyzetekben.) A brit gépjárműgyártók és  -kereskedők társaságának képviselője is elismeri: ”Hosszú még az út a teljesen önvezérelt, önjáró autók kibocsájtásáig.” Bár annyira nem lehet időben távol:
szakértők 2021-re jósolják az első ilyen gépkocsik megjelenését az utakon.
A biztosítók, a gépjárműgyártók és forgalmazók, valamint az állami szabályozó intézmények most arra készülnek az Egyesült Királyságban, hogy közösen kidolgozzák azokat a nemzetközi standardokat, amelyek meghatározzák és egyértelműsítik a járművek automatizáltsági szintjét.

SIKERSZTORIK
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Vagyonokat keresnek a topmenedzserek, de milyen áron?
Ez a munka hatalmas nyomással jár – ezt pedig a magánéletüket viseli meg.
Siker2018. dec 6.
Hogyan szerezte mesés vagyonát a Rockefeller család?
Mohó, pénzéhes kapitalista vagy egy üzleti zseni, aki a semmiből építette fel magát? Rockefeller nem volt jó képességű gyerek mégis a világ leggazdagabb embere lett – miközben egy valamire mindig kínosan ügyelt.
Siker2018. júl 29.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem figyelünk eléggé a beszélgető partnerünkre.
Siker2018. nov 30.
40 éves nőként hozott létre dollármilliárdos vállalkozást
Therese Tucker feláldozta nyugdíjkori megtakarításait, hitelkártyái teljes keretét és felvett lakására egy második jelzáloghitelt is. Súlyos kockázatot vállalt, de bejött.
Siker2019. jan 11.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.