A Groupama Biztosító felajánlása és ügyfelei döntése alapján 380 millió forinttal támogatja a mentőket. Érdekesség, hogy a motorosok, illetve a piros színű autók tulajdonosai kiamagaslóan adakoztak - mondta Koháry András kommunikációs és PR vezető a Növekedésnek adot PR interjúban.
Minek köszönhető, hogy a Groupama példátlan támogatásban részesítette az Országos Mentőszolgálatot?
Az adomány átadásának előzménye még a tavalyi évre nyúlik vissza, amikor a járványhelyzet kapcsán hoztunk egy komoly döntést. A koronavírus miatt ugyanis az autósok 2020-ban kevesebbet használták gépjárműveiket, kevesebb balesetet okoztak, ezért mintegy 250 ezer kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelünk számára egy egyszeri összeget ajánlottunk fel, összesen több mint 700 millió forint értékben.
Koháry András: a piros színű autótulajdonosok átlag felett jótékonykodtak
Az ügyfeleinknek pedig felajánlottuk a döntés lehetőségét: kérhették az arányosan egy havi díjuknak megfelelő összeg visszautalását a számlájukra, vagy annak beszámítását a biztosítási díjukba, de felajánlhatták a pénzt jótékony célra is, mégpedig az Országos Mentőszolgálat munkájának segítésére.
Gondolom, Önök is meglepődtek, az ügyfelek cselekedetén. Mit tapasztaltak az ügyfeleik részéről?
Minden várakozásunkat felülmúlta a hatalmas érdeklődés.
Ügyfeleink nyolc héten át dönthettek a 700 millió forint feletti összeg rájuk eső részének sorsáról.
Ezen időszak alatt mintegy 200 ezer ügyfél vette fel a biztosítótársasággal a kapcsolatot az erre a célra létrehozott weboldalon, telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül vagy személyesen. Nagyon sokan örültek a jótékonykodási lehetőségnek, a Facebook oldalunkra is özönlöttek az olyan üzenetek, mint például: „Köszönöm! A Mentősök javára felajánlva!” vagy „Ment a mentősök javára! Köszönjük a korrekt lehetőséget!”.
Milyen arányban döntöttek az adományozásról és hány százalékban kérték az ügyfelek a díjba beszámítani vagy visszautalni az összeget?
Mintegy 120 ezer ügyfelünk az anyagi segítséget választotta.
A pandémia következtében sok ember nehéz anyagi helyzetbe került, ezért nagyon örülünk annak, hogy nekik segíthettünk, összesen 331 millió forint értékben.
A Groupama Biztosító ezzel megmutathatta, hogy fair döntéseivel a bajban is ügyfelei mellett áll. Emellett – ahogy már említettem - nagyon sokan jótékony célra ajánlották fel a nekik járó összeget, így segítheti az összefogásunk eredményeként egy kiemelkedő nagyságú, pontosan 380 millió forintos adomány az Országos Mentőszolgálat munkáját a jövőben.
Az összes adakozó közül mely csoport volt a legnagyobb arányban?
Az ügyfelek 56 százaléka a mentők munkájának segítésére fordította az egy havi KGFB díjnak megfelelő összeget, de valóban kiváncsiak voltunk, ezért azt is megvizsgáltuk, hogy vannak-e olyan csoportok, ahol ennél nagyobb arányban választottak jótékony célt.
Az adatok alapján elmondható, hogy a motorosok nagyon adakozóak: több mint 90 százalékuk a mentőknek adományozta a nekik járó összeget.
Kiemelendő, a teherautósoknál is magas, 74 százalék ez az arány.
Érdekesség az autószín. Itt milyen következtetések vonhatók le?
Igen, talán ez a legérdekesebb adat, azaz, hogy a piros színű autók tulajdonosai is messze az átlag felett jótékonykodtak: 70 százalékuk adakozott a mentők javára. Megvizsgáltuk egyébként a bónuszbesorolás szerint is az felajánlásokat, itt egyértelműen az A0-s kategóriában lévők, azaz a friss jogosítvánnyal rendelkezők bizonyultak szociálisan legérzékenyebbnek: 79 százalékuk támogatta az OMSZ munkáját.
Emellett a Groupama Biztosító legrégebbi, 15-20 éve lojális ügyfelei is kimagaslóan jótékonykodóak, 80 százalékuk ajánlotta fel az összeget a mentőknek.
Azt meghatározták, hogy mire használhatja fel az OMSZ az adományt?
Természetesen ezzel kapcsolatban semmilyen kérést nem fogalmaztunk meg, úgy gondoltuk, hogy leginkább az érintettek tudják, mire van szükségük, mi az, ami a legnagyobb segítséget jelenti számukra. Örömmel hallottuk, hogy mivel a felajánlás a gépjárművezetőktől érkezett a mentődolgozóknak, ezért azt szeretnék, hogy alapvetően ők érzékeljék és ők kapják ezt az adományt.
Ennek keretében minden mentőállomásukra szeretnének az összegből juttatni akár egy festés, egy bútorcsere, egy klímaberendezés vagy más kényelmi funkciójavítás formájában.
Olyan dolgokat szeretnének a mentődolgozóknak juttatni, ami a két betegellátás közötti időben az ő komfortjukat és pihenésüket fokozza. Előre is örömmel tölt el minket, hogy ennek a segítségnek ügyfeleinkkel együtt mi is részesei lehetünk!