Fontos határidő jön az autósoknak: akár egy nap késedelem is következményekkel jár
BiztosításKözel nyolcvanezer autósnak kell rendeznie esedékes díjrészletét február 29-ig.
Noha a biztosítási piacon most mindenki a napok múlva kezdődő lakásbiztosítási kampányra koncentrál, sok érintettnek a február végi kgfb-díjfizetési határidőre is figyelnie kell. Annál is inkább indokolt ez a figyelem, mert az idei szökőévben a 60 napos díjfizetési haladék nem március 1-jén, hanem február 29-én jár le.
A díjat késedelmesen fizető ügyfelek nem hivatkozhatnak arra, hogy a díjfizetésről nem kaptak értesítést (csekket vagy számlát): a szabályozás értelmében a fizetési határidő számontartása egyértelműen a gépjármű forgalmi engedély szerinti üzembentartójának a felelőssége.
Akár egy napos késedelem is súlyos következményekkel jár:
- A jogszabály egyértelmű rendelkezése alapján a biztosítónak befizetés híján a határidőt követő napon az adott szerződést törölnie kell, a mulasztást elkövető ügyfelek így rögtön biztosítási védelem nélkül maradnak.
- Aki tehát ekkor okoz kárt, nem számíthat a biztosító térítésére, ami személyi sérüléses baleset esetén akár több tízmillió forintra is rúghat, amit a károkozó akár élete végéig is törleszthet.
- Másrészt a szerződés újrakötésekor nemcsak a türelmi időszakra vonatkozó biztosítási díjat kell megfizetni, hanem a megszűnés és újrakötés közti időszakra vonatkozó, kiemelkedően magas fedezetlenségi díjat is.
Idén a fedezetlenségi díj mértéke személyautóknál – teljesítménytől függően – naponta 770-1540 forint között alakul, teherautóknál pedig elérheti a napi 6040 forintot is.
A biztosítást ugyanazon biztosítónál kell megkötni, és a fedezetlenségi díj mellett – választási lehetőség nélkül – a teljes évre vonatkozó köteleződíjat is egyszerre kell befizetni.
Az azonnali átutalás bevezetése óta a banki átutalás az utolsó nap során is megfelelő opció lehet, ahogyan a biztosító pénztárába történő személyes befizetés is biztos megoldás még február utolsó napján is.
Ez utóbbi kapcsán azonban figyelemmel kell lenni az adott ügyfélszolgálati iroda nyitvatartási időszakára, illetve arra a tényre is, hogy a korszerű fizetési módok elterjedésével párhuzamosan folyamatosan csökken azon biztosítói ügyfélszolgálatok száma, ahol pénztár is működik.