Innovatív megoldások - újdonság a hazai biztosítási piacon
BiztosításFejleszti digitális szolgáltatásait a SIGNAL IDUNA Biztosító
Más iparágakhoz hasonlóan, a biztosítók egyik központi törekvése a digitalizáció, nemcsak az ügyfélélmény, de a működési hatékonyság növelése érdekében is.
Ugyanakkor a magyar biztosítási piac az egyik legdigitalizáltabb az EU-n belül,
az ügyfelek több mint egyharmada online köti gépjármű-biztosítását. A SIGNAL IDUNA Biztosító digitális fejlesztéseinek következő állomásaként, az Ominimo hazai biztosítástechnikai startup céggel karöltve, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy újfajta megközelítéssel, a digitalizált ügyfelekre koncentrálva kínáljon arányosabb árakat, egyszerűbb adminisztrációt és gyorsabb ügyintézést, kiaknázva a mesterséges intelligencia előnyeit.
Az Ominimo több mint 15 éves nemzetközi KGFB árképzési tapasztalattal rendelkező szakemberek által alapított cég. A márka lényege „a kevesebb néha több elvben” gyökerezik, ami azt az elkötelezettségüket tükrözi, hogy olyan biztosítási termékeket kínáljanak, amelyek a „legkevesebbet” követelik meg ügyfelektől, azaz minimális kiadást, időt és terhet.
A cél, hogy költséghatékony biztosítási megoldásokat nyújtsanak, mindezt valós értékű árazással és egy jól működő digitális élmény keretében.
A gépjármű-felelősségbiztosítás megkötésekor a legtöbb ember számára elsődleges szempont, hogy minimalizálja mind a költségeit, mind a ráfordított időt. Mi pontosan ezt kívánjuk biztosítani, kihasználva a mesterséges intelligencia sokrétű képességeit, ami megkülönböztet minket az iparágban.
Ennek érdekében gépi tanulási modelleket alkalmazunk a hatalmas mennyiségű adatok elemzésére, amelyek kulcsfontosságúak a pontos kockázatértékelés, az árazás, valamint a tarifadíjszabás szempontjából – fejtette ki Horváth László, az Ominimo Insurance Kft. ügyvezetője és vezető fejlesztője.