Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség mentorprogramja

Életmód2024. dec. 6.MTI

Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) együttműködésében megvalósuló, negyedik gyártó mentorprogram, amelyben az idén 11 hazai textil-és ruhaipari, valamint egyéb kreatív feldolgozóipari vállalkozás vett részt - közölte az ügynökség .

Az MDDÜ gyártó mentorprogramja a hazai divat-és designipar fejlesztését, a lokális gyártási metódusok javítását, valamint a nemzetközi piacra lépés folyamatában támogatja a kiválasztott gyártókat.

A programban részt vevő vállalkozások

egy öthónapos, online és offline hibrid tréning keretein belül többek között márka- és szervezetfejlesztési kérdésekben szereztek új ismereteket, elismert hazai szakemberek mentorálásával - ismertették a közleményben.

A kiválasztott vállalkozások minden korábbinál több szakágból érkezhettek, így a táska-, lábbeli- és ékszerkészítés, háztartási kerámia, beton-, gipsz- és cementtermék előállítás, kőmegmunkálás, iroda- és konyhabútor, villamos világítóeszköz, valamint ruha- és textilgyártás területéről is fogadott az MDDÜ jelentkezőket.

A közlemény idézte Jakab Zsófia kreatívipari miniszteri biztost, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját, aki elmondta: mostanáig összesen közel 40 hazai vállalkozás vett részt az ügynökség által indított gyártó mentorprogramban.

A kezdeti ruhaipari vállalkozások körét sikeresen kibővítették az egyéb kreatív feldolgozóiparban tevékenykedő gyártók sorával, ezáltal a program idén szélesebb körnek biztosít fejlődési lehetőséget a vállalkozásfejlesztésre - tette hozzá, jelezve: azért is előnyös ez, mert az exportpotenciállal rendelkező gyártók így a program keretében még nagyobb eséllyel találhatnak együttműködő partnerre.

Idén az eddiginél is több programelem támogatta a gyártók közötti új kapcsolatok kiépítését, így a mentorprogram második felében több gyárlátogatás valósult meg.

Az MDDÜ képzési tematikája a külpiacra lépés folyamatának ismertetésétől, a világgazdaság aktuális kérdésein át, a hazai design- és divatipar fenntarthatósági törekvésein és termeléshatékonyságon keresztül egészen a márka-, web- és szervezetfejlesztési tanácsadásokig számos témakört és programpontot foglalt magában

Az ügynökség a mentorprogram lezárását követő időszakban is kiemelt figyelmet fordít a további partneri együttműködések ösztönzésére és fejlesztésére, valamint egykori mentoráltjainak a jövőben is rendszeresen nyújt tájékoztatást a releváns projektekről, külföldi üzleti lehetőségekről és szakmai platformokról - közölte a MDDÜ.