A taxisok már előre tartanak a Lánchíd lezárásától
ElemzésekA taxitársaságoknak jókora gödörből kell most kimászniuk. Tavaly minden szereplőnél esett a forgalom. A Főtaxinál az éves árbevétel 2,7 milliárdról 1,3 milliárd forintra esett le.
A járvány alatt nem mertem felvenni a munkát, ezért csak májusban vágtam bele újra a taxizásba. De így is egy jó darabig alig voltak megbízások. A mostani az első hét, amikor végre kezd a járvány előtti időköre emlékeztetni a forgalom. Volt hogy hajnal kettő után hét órán keresztül folyamatosan futottak be a rendelések. Jót tett, hogy a Ferihegy forgalma is elkezdett élénkülni
mondta el a növekedés.hu-nak egy taxis. Hogy a sofőrök most viszonylag könnyen jutnak fuvarhoz annak az egyike oka az, hogy jelenleg jóval kevesebben foglalkoznak személyszállítással Budapesten, mint a járvány előtt. Ahogy korábban megírtuk, még 2019-ben 7 ezer engedéllyel rendelkező taxi volt a fővárosban.
Most áprilisra viszont 5 ezer alatt volt ez a szám.
Nem olyan könnyű egy vállalkozást újraindítani. Azok, akik az utóbbi hónapokban szüneteltették a tevékenységüket lassan visszakacsingatnak és kezdenek visszaszivárogni, de jelenleg ez még nem számottevő
mondta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke. Akik viszont dolgoznak azok tárt karokkal fogadták a járványügy intézkedések enyhítését. Először az esti és a hétvégi időszakban volt mérhető a fuvarszámok emelkedése.
„Az utóbbi napokban Budapesten hirtelen erősödött és megugrott ugyan a rendelésszám, de ennek az igazi oka az a közlekedési káosz, ami a több és frekventált közlekedési csomópont körüli felújításoknak és ezzel egyidejű forgalom elterelésnek és korlátozásoknak köszönhető. A Lánchíd lezárása ezt a kaotikus közlekedési dugót csak tetézni fogja az ezt követő időszakban” – mondta el Metál Zoltán.
Az OTSZ elnöke elárulta, hogy még időbe telik mire újra visszaáll a taxisok helyzete a pandémia előtti szintre.
Most még korai lenne pezsgőt bontani. „Ha az utazási kedv visszatér, ha újra népszerű célpontja lesz a külföldieknek hazánk, ha egyre több nemzetközi rendezvény helyszíne lesz ismét Magyarország és ha ismét visszaáll a szórakoztató iparág minden szektora, akkor lehet okunk majd az optimizmusra” - állapította meg az elnök.
Az biztos, hogy a taxitársaságoknak jókora gödörből kell most kimászniuk. Hisz tavaly minden szereplőnél esett a forgalom. A Ferihegy kizárólagos partnereként a piacvezető Főtaxit különösen rosszul érintette a járvány. Náluk az éves bevétel 2,7 milliárdról 1,3 milliárd forintra esett le.
A Bolt viszont jól bírta a pandémiát. Bejött nekik, hogy ráerősítettek az ételkiszállításra.
A Főtaxi mindenesetre egy újítással rukkolt elő a nyárra. Az alkalmazásukban taxi rendeléskor ugyanis most már azt is kiválaszthatják az utasok, hogy hagyományos, elektromos vagy hibrid autóval akarnak-e utazni.
Néhány budapesti taxitársaság forgalma (millió Ft)
Vállalat | 2019 | 2020 |
Főtaxi Zrt. | 2 691 | 1 277 |
Bolt HTX Kft. | 1 042 | 955 |
6x6 Taxi Kft. | 729 | 469 |
City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet | 590 | 354 |
Taxi 4 Kft. | 297 | 179 |