Digitális toplista: régiós játékosok lettek a hazai e-kereskedők

Elemzések2019. nov 22.Növekedés.hu

Magyarországi pozíciójuk megerősítését követően a vezető hazai e-kereskedők régiós szereplővé váltak – derül ki a Marketing & Média kommunikációs szaklap által a hazai digitális piac legmeghatározóbb 25 személyéről összeállított toplistából. A digitális világ több területéről készült rangsor első helyezettje 2019-ben is Palocsay Géza, a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta ügyvezető igazgatója.

2019-ben is folytatódott az a korábbi években megfigyelt tendencia, hogy a legbefolyásosabb hazai digitális szakemberek között a topvezetők és az e-kereskedelemmel foglalkozók szerepelnek legtöbben a „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” rangsorban. Simon Krisztián, a Marketing & Média főszerkesztője elmondta, hogy a vezető hazai e-kereskedők pozíciója tovább erősödött, így sokukról ma már elmondható, hogy régiós játékossá váltak.

A digitális piac meghatározó szakembereit képviselő zsűri által összeállított lista idén is arról tanúskodik, hogy a hazai digitális világ meglehetősen férfiközpontú: a 25 szereplő között mindössze két hölgy található, a legjobb tíz közé is bekerült D. Tóth Kriszta (WMN), valamint Grósz Judit (RTL Klub). Tavaly óta főként a mezőny második felében történtek nagyobb mozgások. Olyan digitális szakemberek kerültek fel a listára, mint Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t működtető Net Média Zrt. társtulajdonos vezérigazgatója, vagy Oszkó Péter, az innovatív pénzügyi vállalkozás, az OXO Csoport egyik alapító cégvezetője.

Az első tíz helyezett

2019-ben a szakmai zsűri ismét Palocsay Gézát, a Jófogás.hu és a Használtautó.hu oldalakat is üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját választotta az év legmeghatározóbb emberének a hazai digitális piacon. Szigetvári József, a régióban elsődleges belföldi foglalási márkává fejlődő Szállás.hu ügyvezető igazgatója a korábbi évekhez hasonlóan megőrizte második helyét. A dobogó harmadik fokát 2019-ben is Várkonyi Balázs, az eMAG-gal fúzióra lépő Extreme Digital vezérigazgatója szerezte meg.

Sopov István, a portfólióját tovább bővítő Adaptive Média tulajdonosa tavaly óta egy helyet javított, így idén a negyedik helyezett. A zsűri ötödik hellyel díjazta Bíró Pált, a Google hazai vezetőjét, a Grow with Google oktatási program első számú hazai támogatóját. Vinnai Balázs, az alternatív programozóképzést nyújtó, európai campusok megnyitását tervező CodeCool társalapítója és a banki szoftvereket fejlesztő W.UP elnöke ismét a hatodik helyen végzett.

2018 után hat helyet ugrott, és ezzel a hetedik helyre érkezett D. Tóth Kriszta, a WMN ügyvezetője, aki a vállalati struktúra átalakításával, és a kereskedelmi divízió megerősítésével növelte az oldal piaci pozícióját. Idén nyáron vette át a leglátogatottabb hazai hírportál, a 24.hu szerkesztőségének vezetését Pető Péter, amely immár a hazai digitális piac egyik meghatározó szereplője, amit a szakmai zsűri a nyolcadik hellyel ismert el. Martis István, a piacvezető online állásportál, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, valamint a Ringier Axel Springer állásportáljainak régiós igazgatója több év után tért vissza a tíz legjobb közé. Munkáját idén kilencedik hellyel díjazta a szakmai zsűri. 2019-ben a tizedik helyezett Mészáros Dávid, az idén 21 éves Ingatlan.com alapító tulajdonosa lett.

Erősödött a média képviselőinek jelenléte a hazai digitális piacon

Bár a 2019-es tízes toplistán csupán két név képviseli a médiát, a teljes huszonötös rangsorban idén ez a szám eléri a tizenkettőt. A hazai digitális piac legbefolyásosabb szereplői közül erről a területről érkezik többek közt a tizenharmadik helyezett Tóth-Szenesi Attila, az Index főszerkesztője, a tizenkilencedik helyezett Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, vagy a huszonötödik helyezett Kardos Gábor, aki a 444.hu és a Qubit.hu kiadásáért felelős Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.