Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Egyre több férfi és húszas-harmincas nő plasztikáztat 

Elemzések2022. jan. 9.H. É.

Világszerte akkora az igény a műtét nélküli, injekciós fiatalító kezelések iránt, hogy a piac növekedését még a Covid-világjárvány sem tudta megakasztani. A különféle szépészeti töltőanyagokból már most majdnem 7 milliárd dollárnyi fogy évente, és a tendencia növekvő, köszönhetően többek között annak, hogy férfiak és a fiatalabb nők is mind nagyobb arányban veszik igénybe a szépészeti szolgáltatásokat.

A plasztikai sebészetben használt anyagok és technológiák fejlődésének köszönhetően ma már nem kell feltétlenül kés alá feküdnie annak, aki szebb bőrt vagy fiatalosabb külsőt szeretne, esetleg korrigáltatná valamelyik testrészét. A műtéti beavatkozásokat kiváltó, vagy azokat legalábbis megelőző injekciós fiatalító eljárások egyre szélesebb köre ismert, már régen nem csak botox-szal vagy hialuronsavval és kollagénnel lehet szép eredményeket elérni, de léteznek olyan feltöltőanyagok is, amelyek kisebb deformitásokat is képesek kezelni.

A McKinsey amerikai tanácsadó cég az esztétikai sebészet jövőjét taglaló kutatása szerint

az esztétikai injekciós szerek globális piaca évi 12-14 százalékkal növekedhet a következő öt évben, ha a gyártók és a szolgáltatók kihasználják a mögöttes trendeket. Az injekciós plasztikai anyagok piaca alapvetően évente több mint 10 százalékkal növekszik, és ahogyan a 2007-2008-as világgazdasági válság, úgy a Covid-pandémia sem vetette vissza a tendenciát. A McKinsey 2021. októberi felmérése szerint az injekciós töltőanyagok piaca a jelenlegi 6,9 milliárd dollárral szemben már 2026-ra megközelíti majd a 12 milliárd dollárt. A McKinsey októberi felmérésében a válaszadók 15-20 százaléka mondta, hogy a következő öt évben várhatóan igénybe vesz injekciós szépészeti kezelést.

A szolgáltatásokhoz ma már egyre több helyen hozzá lehet férni, és a vásárlóerő is felhajtó erővel bír, különösen a feltörekvő piacokon. Az egészséggel, szépséggel és egészséges öregedéssel kapcsolatos fogyasztói attitűdök változásával

egyre elfogadottabbá válnak a szépészeti beavatkozások, új pácienseket hódítva meg, beleértve a férfiakat, sőt már a millenniumi korosztályt is. Az új töltőanyagok és biostimulátorok (serkentő anyagok) kibővült portfóliója is segíti a piac bővülését. 

Az esztétikai célú injekciós kezelések fő fogyasztói bázisát továbbra is a jómódú, 40 év feletti nők jelentik, de Kínában például lényegesen fiatalabb korosztályok körében nagy ezekre az igény. A regionális eltérésekkel együtt is elmondható, hogy

világszerte átlagosan a 100 ezer dollárt meghaladó éves jövedelműek a legaktívabbak ezen a téren. De az 50 és 100 ezer dollár közötti jövedelemmel rendelkező 30-50 évesek is jelentős szegmenst alkotnak, ahogyan a 20 és 30 év közötti, közepes és magas keresetűek, akik már ma több mint 10 százalékos penetrációval vannak jelen a legjobban keresők között.Az esztétikai szolgáltatásokat igénybe vevő férfiak aránya különösen Észak-Amerikában és Európában, azon belül is a jómódúak körében emelkedik.  Los Angeles környéki orvosokkal készített interjúk pedig extrém helyzetről is beszámolnak:

egyes praxisokban már az ügyfelek 30-50 százalék férfi, de sok tizenéves lány is van, akik ajak- és arcfeltöltést kérnek „a fiatalság elvesztésének megelőzése érdekében”.Az elemzés készítői felvázolták azt az öt irányzatot is, amely bővíti a betegbázist.

  1. A közösségi médiában sokkal több szó esik ezekről az eljárásokról, növelve azok elfogadottságát, ami különösen az új páciensek számának bővülésében tetten érhető.
  2. Egyre több szolgáltató lép piacra, klinikaláncok alakulnak és szilárdulnak meg, de nem ritka már az sem, hogy akár kiegészítő szolgáltatásként kínálnak szépészeti beavatkozásokat fogászati ​​rendelőkben.  Az elmúlt öt évben az USA-ban több mint 400 esztétikai klinika és gondozási központ 3,1 milliárd dollárt kapott befektetőktől, ezzel az esztétikai ipar leggyorsabban növekvő szegmensévé váltak.
  3. Új anyagokat vetnek be, vagy régieket új területeken alkalmaznak. A bőrfeltöltő anyagokat az ajak, az áll és az arc, míg a biostimulátorokat a fenék megemelésére használják leginkább. Egyes preferenciák országspecifikusak, mint például az élesebb arcvonások iránti vágy Kínában, míg mondjuk Los Angelesben az állfeltöltés-, illetve revízió nagyon gyakori.
  4. A szolgáltatók mindinkább igyekeznek kielégíteni a páciensek igényeit. A McKinsey által megkérdezett orvosok folyamatos technológiai fejlesztéseket hajtanak végre, hogy lépést tudjanak tartani a betegigényekkel. Az anyagok, eljárások is állandó fejlesztés alatt állnak, rengeteg e téren az új szabadalom. A fiatalító kezelések mellett nagy az igény a cellulit, a megereszkedett bőr, az aknés hegek kezelése, valamint a zsírcsökkentés iránt, ez is állandó technológiai innovációkat gerjeszt.  A termékfejlesztések során mindenesetre a lehető legtermészetesebb esztétikai eredmények elérése az egyik legfontosabb cél.
  5. A páciens preferenciái is változnak. A McKinsey felmérése megmutatta, hogy a páciensek egyre inkább jól tájékozottan érkeznek az első esztétikai beavatkozáshoz. Az első számú információforrást az internet jelenti, bár a feltörekvő piacokon a hagyományos média továbbra is befolyásosabb, mint a világháló. A szolgáltatók is igazodnak ehhez: a szépségszalonokba inkább a fiatalabbak járnak, míg a 60 év felettiek a bőrgyógyászokat és a fogorvosokat részesítik előnyben. A szolgáltatók közötti választásnál továbbra is a hírnév és a szakértelme a döntő érv.