Egyre népszerűbb a plasztika a koronavírus kitörése óta
SikerA koronavírus kitörése óta megszaporodott a plasztikai sebészetek száma a világon. A magyarázat az online kommunikáció – a folyamatos Zoom, Google Meets és egyéb platformokon annyi ideig és olyan részleteiben látjuk az arcunkat, mint azelőtt soha.
Érdekes hozadéka van az irodai világ online térbe kerülésének: egyre többen fekszenek kés alá.
Az ok a napi több(órás) videóhívásokban keresendő, mely során akarjuk vagy sem, folyamatosan néznünk kell nemcsak kollégáink, üzleti partnereink, hanem saját arcunkat is.
Az ember hiú: sokaknak a reggeli készülődés alatti tükörbe nézés is elegendő, különösen a kritikusabbaknak. Az pedig, hogy több órán át egy nagyfelbontású képernyőn, előnytelen megvilágításban kénytelenek saját arcukat tüzetesen vizsgálni, elég volt ahhoz, hogy többen időpontot egyeztessenek egy plasztikai sebészetre. Ausztrál, Egyesült Államok- és Királyságbeli, koreai és japán szakemberek beszámolója szerint az érdeklődés és a foglalások száma is megugrott, írja a BBC.
A jelenséget „Zoom Boom”-nak keresztelték, utalva a koronavírus óta egyik leginkább használt online videó platformra.
Az Egyesült Királyságbeli Save Face, egy akkreditált szépségszakembereket tömörítő intézményben 40%-al nőtt a foglalások száma.
A szemöldök, az orr vonala, a száj mellett a nevetőráncok korrigálását kérik a leginkább.
Ezek a beavatkozások nem olcsók, főleg nem Nyugaton, de kapóra jönnek a szépségipari szakembereknek és plasztikai sebészeknek.
A karantén idején más gyógyítási területekkel ellentétben sokan aggódtak azért, mi lesz velük, figyelembe véve, hogy a bizonytalanság miatt a nem létfontosságú kiadások a legtöbben elnapolták. A plasztikai sebészek Egyesült Királyságbeli szakszervezete viszont 70%-al több online konzultációt regisztrált a karantén alatt, amerikai kollégáik pedig 64%-al többet konzultáltak online.
A legtöbben injekciós feltöltést kérnek, ezt követi a sebészeti beavatkozást igénylő mellnagyobbítás és zsírleszívás. A Botox, különböző arcfeltöltések és arcfelszínt javító kezelések mellett sokan kérik a nyak bőrének feszesítését és az állkapocs/áll kontúrjainak javítását.
Nemcsak nők fordulnak szépségszakemberhez. A férfiak között a hajbeültetés gyakori, melyet szintén a Zoom és a videóhívások magyaráznak.
Egy jól megvilágított szobában a haj kevésbé látszik vastagnak/tömöttnek, bármit is tesz az ember
idézi a BBC Munir Somjit, a londoni Dr MediSpa Clinic egyik orvosát. „Ha egy ideje nem került sor hajvágásra, akkor is vékonyabbnak tűnik a haj”, mondja .
Más kérdés, hogy valósak-e az aggályok.
A rossz megvilágítás, nem megfelelő szög, a képernyő felbontása, stb. mind torzíthatják a képet.
Ráadásul, hasonlóan egy nem szokott felülethez, ahol látjuk magunkat, a képernyő is egy számunkra ismeretlen „szögből” tükrözi az arcot. A telefon képernyője ugyanilyen hatással bír. Megszállottan keresni a hibákat az arcunkon, testünken testképzavarhoz vezet. Ezt csak súlyosbítja a bezártság miatti enyhe depresszió vagy legalábbis pesszimizmus, ami felnagyítja valós és vélt hibáinkat.
A jelenség nem újkeletű. A közösségi média és a selfiek terjedésével egyre többen fordulnak orvoshoz, kozmetikai szakemberekhez. A Zoom Boom nem az első, egy korábbi hullám, a "Snapchat diszmorfia” során néhány évvel ezelőtt szintén sokan fordultak plasztikai sebészhez. Nem véletlenül terjednek és népszerűek az egyes alkalmazások, például az Instagram filterei, mely napbarnított bőrt, telt ajkakat, nagy szemet és babaarcot varázsolnak bárkinek – állítható fokozatokkal.
A plasztikai sebészeti beavatkozások iránti érdeklődés Zoom hívásoktól függetlenül is nő. A karantén ugyanis lehetővé teszi, hogy egy komolyabb beavatkozás után otthon pihenhessen a páciens, nem kell külön szabadságot kivennie.