Úgy vártuk Emilyt, akár a Messiást! Kár volt. A lécet túl magasra tették korábban az Emily Párizsban alkotói, ám ezúttal nem sikerült megugrani a szintet a Netflix egyik legmegosztóbb, legjobban utált és legjobban imádott romkom-sorozat negyedik évadjának.
Kevés olyan sorozat van a Netflixen, amelyet ennyire vártunk – leginkább a lányok, asszonyok, olyanok akinek akár énképet is jelenthet a reklámszakmában feltörekvő főszereplő, Emily Cooper karaktere. Hogy miért? Mert Emily született szuperzseni, amolyan alvás nélküli „multikulti droid” zseni.
Nem lenne baj, hogy Emily márkamenedzserként egyszemélyben 1 nap alatt 4 órás meetinggel munkával továbbá néhány sms elküldésével elkészít egy fullextrás reklámkampányt.
Ezek után/mellett/közben leszervez egy többszáz fős VIP-vendéges, ötcsillagos rendezvényt, amelyet maga is áttáncol két pezsgőzés és csacsogás között, majd éjféltájt beleveti magát az aktuális pasijával a csillogóan tökéletes Szajna parti éjszakába.
A szupercsaj legaláb 5 munkakört lát el - alvás nélkül. Most éppen prezentál (Forrás: Netflix)
A film negyedik évada erősen túloz. Mindenben.
Emily marketinges+social media szakértő+szövegíró+ rendezvényszervező + PR-szakértő + reklámszakember + insta girl!
Azzal sem lenne baj, hogy egyre szánalmasabb és mókásabb, ergo: hordhatatlan ruhakollekciókkal találkozunk. Sőt semmi szürrealitással nem lenne baj, hiszen az Emily Párizsban pont ettől lenne tündérmese: szuper könnyű habbal és mézzel, keveréssel-kavarással, összeveszéssel-kibéküléssel és megszámlálhatatlan sztereotípiával túlcsorduló sztori.
A Netflix sorozatslágerétől semmi nem kell várni, nem is ez a dolga. De nem is szórakoztat.
A baj az, hogy túlságosan vártuk a 4. évadot, amely messze a legpocsékabbra sikerült. És igaz ez a 2. már gyengébb, a 3. még gyengébb majd a lejtő legeslegaljára megérkező mostani 4. etapra is.
Sajnos – pedig a cél nyilván ez is lenne – sehogy nem sikerült a "hate-watching" hatást elérni. Nem lehet sem utálni, sem imádni, sem ledarálni 1 nap alatt az epizódokat, mint a kezdeti részeket 2020-ban.
Ilyen lapos forgatókönyvet nem lett volna szabad megfilmesíteni – ez az Emily-rajongók sárba tiprása! Nem hiszem, hogy az alkotók bankszámladagasztása ennyire sürgős és fontos volt.
Legalábbis így fogalmazott az egyik – a multikulti pörgést és divatot szintén nem megvető – hölgy ismerősöm, akinél nagyobb Emily rajongó nem létezik, aki nélkül bizonyára nem kezdődhetett volna a Netflixen addig a mostani évad, amíg el nem helyezkedik kellő mennyiségű popcorn, vattacukor és juharszirupos mézeskalács társaságában a kanapén.
Hogy miért kell/kellene e sorozat nézésekor elrugaszkodni a valóságtól? Jöjjön egy kis matek.
A főszereplő a napi cipő- táska és ruhakollekcióját kétszer-háromszor is lecseréli – akár milliós tétel is lehet egy-egy divatház számlája. Naponta! A reggeli-ebéd-vacsoraszámla szintén elérheti az ötvenezer forintnak megfelelő eurót/nap, ezt érdemes havi adaggal beszorozni, csak úgy mint a párizsi taxiszámlát, lakásbérletet, rezsiköltséget.
Emily márkamenedzserként, influenszerként francia léptékkel számolva megkeresheti a havi 3-4-5 millió forintnak való eurót, így alaphangon évente mindennel együtt elérheti az 50 millió forintos bruttó árbevételt.
Nem rossz! Persze senki sem így néz filmet, hogy közben a főhős pénzügyeivel foglalkozik.
Ez a márkás strandszett legalább félmillió forintot ér a kiegészítőkkel együtt (Forrás: Netflix)
Érdemes e fenti szubjektív eszmefuttatást tárgytalannak tekinteni, hiszen ki tudja mit hoznak a szeptemberben folytatódó 4. epizód újabb részei. (Az első etap augusztus 15-től indult, az újabbak szeptember 12-étől jönnek). Lesz itt még munkahelyi botrány, szerelmi bánat - sajnos ez előre kiszámítható.
Félő, hogy folytatódik a nagy légüres semmi, a hamis párizsi csillogás, a valósághoz közük nincs karakterekkel és történetekkel együtt.
Kár, mert az Emily Párizsban az egyre erősödő túlzások miatt egykor imádható volt. Az már csak hab a tortán, hogy a sminkes még dolgozhatott volna zseniális zenész Phil Collins lányán a főszereplő Lily Collins maszkján, mert rajta fogott legjobban az idő az első forgatás óta. Egyszóval:ez az Emily már nem az az Emily aki 2020-ban az életünk része lett és megőrültünk ezért a sorozatért és karakterekért.
(Fotók: Netflix)