Kötelező adategyeztetés: MKB Bank – vállalati tapasztalatok és teendők
ElemzésekA pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény kötelezi a pénzügyi intézményeket, hogy 2019. június 26-ig valamennyi ügyfelük vonatkozásában végezzék el a kötelező adategyeztetést. Az adategyeztetés a bank és az ügyfél közös érdeke, amelyhez ügyfeleink aktív közreműködése szükséges.
A kötelező adategyeztetés során a jogi személynek minősülő vállalati és egyéb szervezeti ügyfeleknek fel kell tárniuk a szervezet tényleges tulajdonosát, valamint meg kell győződniük a tényleges tulajdonos közszereplői státuszáról.
Az adategyeztetés sikertelensége esetén a pénzintézetek kötelesek – átmenetileg, az adategyeztetés tényleges megvalósulásáig – zárolni az ügyfelek számláit.
Ügyfeleink a kötelező adategyeztetéshez szükséges „Nyilatkozatot” a https://www.mkb.hu/adategyeztetes oldalról tölthetik le, adategyeztetési kötelezettségüknek a kitöltött Nyilatkozatok MKB Bank részére – legkésőbb 2019. június 26-ig történő – eljuttatásával tehetnek eleget.
A Nyilatkozatok feldolgozásának tapasztalatai alapján felhívjuk a figyelmet, hogy a Nyilatkozat érvénytelen:
- ha nem olvasható, vagy nincs minden pontja kitöltve, illetve hiányzik a tényleges tulajdonos természetes személy törvény által előírt valamennyi kötelezően megadandó adata,
- ha azt nem a szervezet cégképviseletre jogosult képviselője, vagy nem a bejelentett módon írta alá,
- ha nem csatolták hozzá a tényleges tulajdonosok személyi okmányainak másolatait, vagy a Bankban nem áll rendelkezésre korábbról olyan okirat, dokumentum, amely alkalmas a Nyilatkozatban megadott adatok ellenőrzésére.
Kérjük, mielőbb keressék fel személyesen bankunkat, vagy küldjék meg Nyilatkozatukat postai úton a 1056 Budapest, Váci utca 38., vagy a Postafiók H-1821 Budapest címre.
A Nyilatkozat – az ügyfél bankunkhoz korábban bejelentett e-mail címéről – e-mailben is elküldhető az ugyfelatvilagitas@mkb.hu címre.