Napi 4-6 óra tévézéssel és 110 reklám elfogyasztásával vezető helyen állnak a magyarok

Elemzések2018. júl 27.Növekedés.hu

Döbbenetesen sok tévét néznek a magyarok: átlagosan napi 4 óra 20 percet, amiben napi fél óra reklámot, szám szerint 110 darabot is "elfogyasztanak". A kutatásból kiderül, hogy akik nem használnak internetet, naponta átlagosan 6 óra 37 percet tévéznek. Az internetezőknél a gép és a tévé előtt töltött idő együttesen meghaladja a napi hat órát. 2018 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 20 percet tévézett a legfrissebb kutatások szerint.

Az egy főre jutó átlagos tévénézési idő a következőképp alakult: a 4-17 évesek 158 percet, a 18-49 évesek 200 percet az 50 év felettiek pedig 363 percet töltenek a televízió előtt.
A 18 évnél idősebbek korcsoportjában a tévénézési idő az internethasználat függvényében változik:
  • akik nem használnak internetet, naponta átlagosan 6 óra 37 percet töltöttek tévénézéssel, átlag életkoruk pedig 63 év.
  • a naponta legfeljebb 1 órát internetező felnőttek 4 óra 56 percet töltöttek a képernyők előtt egy átlagos napon, átlag életkoruk pedig 54 év volt.
  • akik 1-2 órát minden nap eltöltenek a világhálón, naponta átlagosan 3 óra 59 percet fordítottak tévénézésre és átlag életkoruk 50 év volt a vizsgált időszakban.
  • akik pedig naponta akár 3 óránál is többet böngésznek a neten, legalább ugyanennyi időt a képernyők előtt is eltöltöttek: 3 óra 31 perc volt a napi átlagos tévénézési idejük, az átlag életkoruk ezúttal is nekik volt a legalacsonyabb: 43 év.
A napi átlagos tévénézési idő felét az általános szórakoztató műsorok nézése teszi ki, pontosan 48,9 százalékot.
A filmcsatornák adják a második legnépszerűbb csoportot, mivel a tévénézési idő 11,2 százalékát mondhatták magukénak, az országgyűlési választások azonban nem befolyásolták a tévénézős szokásokat, 8,5 százalékkal a harmadik helyre kerültek. A mozifilm műsoridőből való részesedése 9 százalékos volt, és ennek több mint felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki.
A sorozatok és szappanoperák 26 százalékban részesedtek a sugárzási időből,
az utolsó harmad pedig majdnem teljes egészében rajzfilmekből állt. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” a műsoridőből mindössze 2,6 százalékban részesül, de a tévénézési időnkből jóval többet, pontosan 9 százalékot fordítottunk a hírműsorokra.
Naponta átlagosan több mint 32 ezer reklámfilm került adásba, egy reklámblokkon belül átlagosan 10,1 reklámfilmet sugároztak, az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő pedig 30 percre növekedett, így egy fő naponta átlagosan 112 reklámfilmet tekintett meg.
(Forrás: Nielsen, kreativ)

SIKERSZTORIK
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Vagyonokat keresnek a topmenedzserek, de milyen áron?
Ez a munka hatalmas nyomással jár – ezt pedig a magánéletüket viseli meg.
Siker2018. dec 6.
Hogyan szerezte mesés vagyonát a Rockefeller család?
Mohó, pénzéhes kapitalista vagy egy üzleti zseni, aki a semmiből építette fel magát? Rockefeller nem volt jó képességű gyerek mégis a világ leggazdagabb embere lett – miközben egy valamire mindig kínosan ügyelt.
Siker2018. júl 29.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem figyelünk eléggé a beszélgető partnerünkre.
Siker2018. nov 30.
40 éves nőként hozott létre dollármilliárdos vállalkozást
Therese Tucker feláldozta nyugdíjkori megtakarításait, hitelkártyái teljes keretét és felvett lakására egy második jelzáloghitelt is. Súlyos kockázatot vállalt, de bejött.
Siker2019. jan 11.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.