Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

TESCO, Auchan: a toborzásoknál már nem jelentkeznek annyian, mint a járvány idején

Elemzések2021. jún. 15.D.J.

Növekszik a vásárlások gyakorisága, ezzel egyidőben valamelyest, arányosan csökken a vásárlások kosárértéke, a hipermarketek népszerűsége pedig növekedőben van – mondták el a növekedés.hu-nak a TESCO-nál.

Ahogy a pandémia harmadik hulláma elvonul lassan a mindennapok egyre inkább a járvány előtti időszakot idézik.

Azt tapasztaltuk, hogy a 19 órai zárás eltörlésére viszonylag lassan reagáltak a vásárlóink, ugyanis hozzá kellett szokniuk, hogy üzleteink az esti órákban is nyitva vannak, ez azonban pár hét után megváltozott. Áruházaink nagy alapterületének köszönhetően a távolságtartás és a 10 nm-es szabály betartása sem jelentett problémát

mondták el a növekedés.hu-nak az Auchan Magyarországnál.

A kiskereskedelmek a járvány idején sajátos helyzetbe kerültek, hisz miközben a legtöbb szektorban az utóbbi egy évben a cégek leépítésekbe kellett fogjanak, addig a kiskereskedelmeknél az utcára került emberek egy részét fel tudták venni, már csak azért is, mert az online vásárlás iránt megnőtt a kereslet.

A toborzások kapcsán az Auchannél elárulták: tavaly márciusban az azt megelőző időszakhoz képest több mint háromszoros pályázatszám érkezett be hozzájuk a meghirdetett pozíciókra. A nyár folyamán ez a kiugrás alábbhagyott,

de 2020 egész évére jellemző volt, hogy átlagosan kb. 50 százalékkal több álláskereső adta be a jelentkezését a meghirdetett pozícióikra, mint a vírushelyzet előtt.

Az idei év első hónapjaiban a tendencia folytatódott, ám márciusra visszatértek a vírushelyzet előtti jelentkezési számokra. Mint mondják:

Mindezzel együtt összességében ma még elmondható, hogy a hiper- és szupermarketjeinkben nem okoz problémát a meghirdetett állásajánlataink betöltése.

Hasonló munkaerőpiaci trendekről számolt be a TESCO is.

Ami a munkavállalók toborzását illeti, éreznek némi visszaesést a jelentkezők számában, ami többek között a HORECA szektor, vagyis a szállodák, az éttermek és a kávéházak újraindulásának köszönhető, ugyanakkor összességében nagyjából a járvány előtti helyzetet tapasztalják.

Visszarendeződést észlelnek a fogyasztói szokások terén is.

Növekszik a vásárlások gyakorisága, ezzel egyidőben valamelyest, arányosan csökken a vásárlások kosárértéke, a hipermarketek népszerűsége pedig növekedőben van

árulták el a növekedés.hu-nak a TESCO-nál, ahol hozzátették: arra nem számítanak, hogy a vevői szokások teljen mértékben olyanok lesznek, mint a járvány előtt.

Ezt támasztja alá az is, hogy sokan, akik a vírushelyzet miatt választották a vásárlás kényelmes és természetesen biztonságos módját, vagyis online rendelték az élelmiszereket és egyéb háztartási termékeket, a járványhelyzet enyhülésével is maradnak ennél a formánál és továbbra is kihasználják az online vásárlás nyújtotta előnyöket.

Ugyan itt is tapasztalnak némi visszaesést a rendelések számában,

ugyanakkor van olyan hétköznap, amikor közel teljes kapacitással működik a Tesco Otthonról szolgáltatásuk.

Az Auchannél a netes értékesítés terén a tendencia hasonló. Mint a növekedés.hu-nak megírták:

Most már több mint egy éve országossá vált az online kereskedelmünk, ennek köszönhetően az FMCG szektorban egész évben nagy vásárlói igény emelkedés mutatkozott. Az érdeklődés a lezárások feloldása után is megmaradt, de valamelyest kisebb mértékben. A piaci fejlődés ebben a szektorban továbbra is kétszámjegyű.