Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban

Globál2025. aug. 26.MTI
A rovat támogatója:

Augusztusban az elemzők által vártnál kevésbé romlott a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.

Augusztusban az előző havihoz képest 1,3 ponttal, 97,4 pontra csökkent az amerikai fogyasztói hangulatindex. Az elemzői konszenzusban gyengébb adat, 96,2 pont szerepelt augusztusra. A fogyasztói hangulatot indexértékben számszerűsítő felmérés 1985-ben indult. Az index 100 pontos értéke az 1985-ös helyzetet tükrözi. Az index összetevői közül az aktuális helyzet értékelése és a kilátások megítélése egyaránt romlott augusztusban.
Az aktuális helyzet szubjektív megítélését számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 1,6 ponttal, 131,2 pontra süllyedt. A várakozások mutatószáma pedig - amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci helyzetre vonatkozó rövid távú, hathavi kilátásain alapul - 1,2 ponttal, 74,8 pontra süllyedt, így már a hetedik egymást követő hónapban állt a 80 pontos szint alatt.
A várakozások mutatószámának 80 pont alatti értéke hosszú távú tapasztalatok alapján általában recesszió közeledtét jelzi, az indikátor februárban esett 80 pont alá. Az amerikai fogyasztói bizalmi mutató augusztusban kissé csökkent, azonban az utóbbi három hónapban látott szintekhez hasonlóan állt - nyilatkozta Stephanie Guichard, a Conference Board globális mutatóiért felelős vezető közgazdásza. Az aktuális helyzet és jövőbeni üzleti feltételek megítélése is romlott az előző havihoz képest. A jövőbeni foglalkoztatási kilátásokkal kapcsolatos bizalom csökkent, emellett a fogyasztók az előző havinál némileg kevésbé voltak optimisták a jövőbeni jövedelmeket illetően - tette hozzá. Augusztusban a fogyasztói bizalom a 35 év feletti korcsoportban csökkent, a 35 és 55 év közötti korcsoportban stagnált, az 55 év felettiek körében pedig nőtt.
A következő 12 hónapban recesszióra számító fogyasztók aránya április óta a legmagasabb szintre emelkedett, míg az átlagos egyéves inflációs várakozás az előző havi 5,7 százalékról 6,2 százalékra ment fel. A Consumer Confidence Survey az aktuális üzleti kondíciók és a következő hónapok lehetőségeinek szubjektív fogyasztói megítélését méri fel.
A havi rendszerességgel készített jelentés az alapvető fogyasztói hozzáállást, a vásárlási szándékokat, a nyaralási terveket, valamint az inflációval, a részvényárakkal és a kamatlábakkal kapcsolatos fogyasztói várakozásokat méri fel. Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a közgazdászok nagy figyelmet fordítanak a fogyasztói magatartásra, amikor a tágabb gazdaságot mérik.