A fenntarthatóságért a pénzintézeteknek is sokat kell tenni

Hírek2021. szept. 21.SZ. A.

Jövő év végére már nettó karbonsemleges lesz az OTP bank Magyarországon - hangzott el az OTP és a Mastercard fenntarthatóságról rendezett közös kerekasztal beszélgetésén.

2022 végéig tervezi az OTP, hogy Magyarországon nettó karbonsemleges legyen - mondta el Csányi Péter, a bank vezérigazgató-helyettese, aki kitért arra, hogy

nemrég 100 ezer euróval csatlakozott az OTP a Mastercard új, száz millió fa ültetését célzó programjához.

Az összegből hozzávetőleg 50 ezer fát lehet ültetni - közölte Csányi Péter.

Számos területen járulunk hozzá a környezetvédelemhez, a bankon belül létrehoztunk egy olyan csoportot, ami koordinálja a zöld finanszírozás támogatását, a fenntarthatósági programokat

- mondta el Csányi Péter, aki példaként hozta többek között a diákok pénzügyi tudatosságát segítő OTP Fáy András Alapítvány működését és a bank nemrég kibocsátott Zöld Jelzálogleveleit is.

Főleg a fiatal korosztály részére fontos a fenntarthatóság. A junior szegmensnél bocsátottunk ki több tízezer darab, 85 százalékban újrahasznosítható anyagból készült bankkártyát

- tette hozzá Csányi Péter.

A járvány hatására az OTP-nél is nőtt a kártyahasználat, ezzel párhuzamosan visszaesett a fióklátogatások száma, jelenleg már másfél millió ügyfél használja az internetes bankot, de összességében - a fogyasztások esése miatt - csökkent a banki tranzakciók száma.

Ettől függetlenül a bank nem gondolkodik a fiókok számának csökkentésében.

Létrehoztunk egy zöld díjat, a legfenntarthatóbb bank díjazására, és készítettünk egy digitális zöld kézikönyvet is

- mondta el Eülyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Hosszú idő, amíg a társadalmon belül a viselkedés és a fenntarthatósági kérdésekhez a hozzáállás megváltozik

- hívta fel a figyelmet Eülyüs, aki példaként hozta fel, hogy 12 év telt elaz érintésmentes kártyák bevezetése óta.

A Mastercard Svédországban alakítottki egy fenntarthatósági központ, ezen keresztül mennek át a fenntarthatósági projektek.

Kiemelte: nő a digitális fizetés jelentősége, az emberek egyre inkább kezdenek hozzászokni az internetes vásárláshoz.