A fenntarthatóságért a pénzintézeteknek is sokat kell tenni
HírekJövő év végére már nettó karbonsemleges lesz az OTP bank Magyarországon - hangzott el az OTP és a Mastercard fenntarthatóságról rendezett közös kerekasztal beszélgetésén.
2022 végéig tervezi az OTP, hogy Magyarországon nettó karbonsemleges legyen - mondta el Csányi Péter, a bank vezérigazgató-helyettese, aki kitért arra, hogy
nemrég 100 ezer euróval csatlakozott az OTP a Mastercard új, száz millió fa ültetését célzó programjához.
Az összegből hozzávetőleg 50 ezer fát lehet ültetni - közölte Csányi Péter.
Számos területen járulunk hozzá a környezetvédelemhez, a bankon belül létrehoztunk egy olyan csoportot, ami koordinálja a zöld finanszírozás támogatását, a fenntarthatósági programokat
- mondta el Csányi Péter, aki példaként hozta többek között a diákok pénzügyi tudatosságát segítő OTP Fáy András Alapítvány működését és a bank nemrég kibocsátott Zöld Jelzálogleveleit is.
Főleg a fiatal korosztály részére fontos a fenntarthatóság. A junior szegmensnél bocsátottunk ki több tízezer darab, 85 százalékban újrahasznosítható anyagból készült bankkártyát
- tette hozzá Csányi Péter.
A járvány hatására az OTP-nél is nőtt a kártyahasználat, ezzel párhuzamosan visszaesett a fióklátogatások száma, jelenleg már másfél millió ügyfél használja az internetes bankot, de összességében - a fogyasztások esése miatt - csökkent a banki tranzakciók száma.
Ettől függetlenül a bank nem gondolkodik a fiókok számának csökkentésében.
Létrehoztunk egy zöld díjat, a legfenntarthatóbb bank díjazására, és készítettünk egy digitális zöld kézikönyvet is
- mondta el Eülyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Hosszú idő, amíg a társadalmon belül a viselkedés és a fenntarthatósági kérdésekhez a hozzáállás megváltozik
- hívta fel a figyelmet Eülyüs, aki példaként hozta fel, hogy 12 év telt elaz érintésmentes kártyák bevezetése óta.
A Mastercard Svédországban alakítottki egy fenntarthatósági központ, ezen keresztül mennek át a fenntarthatósági projektek.
Kiemelte: nő a digitális fizetés jelentősége, az emberek egyre inkább kezdenek hozzászokni az internetes vásárláshoz.