A Google visszaél erőfölényével az uniós hirdetési piacon az EU szerint
HírekAz Európai Bizottság értesítette a Google-t, hogy előzetes vizsgálata szerint az amerikai technológiai óriáscég megszegte az uniós versenyellenes szabályokat, erőfölényével visszaélve torzítja a versenyt a hirdetési ágazatban - közölte a brüsszeli testület.
A közlemény szerint az EU előzetes megállapításaiban azt kifogásolja, hogy a Google erőfölényét kihasználva a saját online vizuális hirdetéstechnológiai (adtech) szolgáltatásait részesíti előnyben a versenytársak, a hirdetők és azok kiadóinak kárára.
A bizottság szerint aggodalomra ad okot, hogy a Google állítólagosan szándékosan juttatja versenyelőnyhöz saját szolgáltatásait, kizárva ezzel a rivális hirdetőket a piacról. Ez megerősítette a cég hirdetéstechnológiai szolgáltatásainak központi szerepét az adtech ellátási láncban, valamint képességét arra, hogy magas díjat számítson fel szolgáltatásáért.
"Amennyiben a megállapítás megerősítést nyer, az ilyen magatartás sértené az Európai Unió működéséről szóló szerződés vonatkozó cikkét, ami tiltja a piaci erőfölénnyel való visszaélést" - fogalmaztak.
Az uniós bizottság előzetes megállapítása szerint a feltárt magatartásra vonatkozó korrekciós intézkedések meghozatala valószínűleg nem lenne elégséges annak elkerülésére, hogy a Google továbbra is saját szolgáltatásait részesítse előnyben. Ezért a szolgáltatások egy részének eladása oszlatná el egyedül a versenyjogi aggályokat - közölték.
A kifogásokat részletező értesítés megküldése nem befolyásolja a vizsgálat kimenetelét - tették hozzá.