A koronavírus árváit segítik
HírekA koronavírus árváinak segítésére létrehozott Regőczi Alapítvány munkáját támogatja az idén a 10. alkalommal megrendezendő, jubileumi Jónak lenni jó! jótékonysági kampány.
Az idén létrehozott Regőczi Alapítvány célja, hogy hosszú távú és személyre szabott gondoskodást biztosítson a koronavírus-járvány idején árván maradt gyermekek számára - hangzott el a Regőczi Alapítvány és az MTVA Jónak lenni jó! jótékonysági kampányának szombati sajtótájékoztatóján. Áder János köztársasági elnök, a Regőczi Alapítvány alapítója kiemelte: az elmúlt hónapokban a legnagyobb körültekintés és a védekezés ellenére is sok családban történtek tragédiák, nagyon sok gyermek lett árva.
Ezért alapítottuk meg a Regőczi Alapítványt, hogy segítsünk nekik
mondta. A köztársasági elnök köszönetet mondott a közszolgálati televíziónak, hogy a jubileumi műsorban gyűjtött adományokat az alapítványnak ajánlják fel, Nagy Tímea kétszeres olimpiai bajnok párbajtőrvívónak és Szilágyi Áron háromszoros olimpiai kardvívónak, hogy a Regőczi Alapítvány és a Covid-árvák ügye mellé állt, és a Jónak lenni jó! adománygyűjtő műsor jószolgálati nagykövete lesz.
Áder János elmondta: hagyomány, hogy a feleségével együtt minden évben felajánlanak egy tárgyat a műsor árverésére. Az idén ez egy ezüsttál, amelyet Egyiptom elnökétől a közelmúltban, magyarországi látogatása alkalmával kapott. Herczegh Anita, a köztársasági elnök felesége, a Regőczi Alapítvány kuratóriumának elnöke kiemelte: az egész ország megmozdult, sokan támogatták az alapítvány munkáját.
Elmondta: az alapítvány eddig 932 gyermekkel vette fel a kapcsolatot, közülük 629 gyermeket már támogattak.
Ebben az évben egyszeri nagyobb összeget utaltak át, a következő évtől bevezetik a havi támogatások rendszerét. Eddig 140 millió forintot osztottak szét a gyermekek között, további 85 gyermek esetében már pozitív döntés született, további 11 millió 800 ezer forintot fognak szétosztani. Kiemelte: arra törekednek, hogy a leginkább rászorulókhoz jusson el a támogatás, hogy a pénzt igazságosan tudják elosztani.
Kitért arra is, hogy országjáró körutat szerveztek, ahol találkoznak a kormányhivatalok, önkormányzatok munkatársaival, vezetőivel, a családvédelmi, gyermekjóléti központ munkatársaival és a karitatív szervezetek képviselőivel, akik szintén azért dolgoznak, hogy a rászoruló gyermekek sorsát egyengessék. Hangsúlyozta: az alapítványnak össze kell fognia velük, azért, hogy hatékonyan segíthessen. Herczegh Anita elmondta:
felkeresett családokat, ahol az egyik, vagy mindkét szülő elhunyt az új típusú koronavírus okozta Covid-19 betegség következtében.
Felkavaróak ezek a látogatások, azonban kivétel nélkül mindenki hangsúlyozta, hogy a környezetétől nagyon sok segítséget kapott - mondta, hozzátéve: mindenki arról számolt be, milyen jó érzés megélni, hogy nem engedik el a kezüket. Ez hatalmas erőt ad számukra, és a bennük lévő erőt is megmozdítja, hogy érzik, nincsenek egyedül - fogalmazott a köztársasági elnök felesége, s kiemelte, hogy az alapítvány is ezt a biztonságot szeretné nyújtani nekik.
Adja ég, hogy ne legyen több Covid-árva
zárta szavait Herczegh Anita. Mint elhangzott, a közmédia jótékonysági kampánya és egésznapos műsorfolyama immár tíz éve áll a közjó szolgálatában. A Magyar Termék Nagydíjjal kitüntetett kezdeményezésnek 2014-ben Ferenc pápa apostoli áldását küldte.
Siklósi Beatrix, a Kossuth Rádió csatornaigazgatója, a Jónak lenni jó! projektvezetője felidézte, hogy az elmúlt kilenc alkalommal hatalmas összefogás született a jótékonysági kampányban. Kiemelte, hogy a magyar sportolók, művészek, színészek mellett a világ különböző pontjairól olyan hírességeket is megnyertek az általuk felkarolt ügyeknek, mint Bud Spencer, Jean-Paul Belmondo, Lewis Hamilton, Ennio Morricone, Plácido Domingo és José Carreras.
Siklósi Beatrix az MTI-nek elmondta: az elmúlt kilenc évben 1,7 milliárd forint értékben érkezett felajánlás a Jónak lenni jó! kampányban. A sajtótájékoztatón a Kossuth Rádió vezetője hangsúlyozta: a közszolgálat egyik kiemelt feladata a figyelemfelhívás, az edukáció, az ismeretterjesztés.
A műsorban készített interjúknak vagy kisfilmeknek köszönhetően a nézők sok mindent megtudhatnak egy-egy olyan világról, amelyet kevéssé ismernek.
Mint mondta, a következő másfélhónapos időszak arról szól, hogy a Regőczi Alapítványt megismertessék a nézőkkel, és felhívják a figyelmet arra, hogy ezúttal a Covid-árvákat segíthetik adományaikkal. December 19-én egésznapos műsorfolyammal készülnek, s a nézők a közmédia valamennyi csatornáján találkozhatnak a kezdeményezéssel.
Siklósi Beatrix kiemelte: várják az ismert emberek felajánlását egyedi tárgyaikról. Ezeket a műsor honlapján, a mediaklikk.hu/jonaklennijo oldalon teszik megvásárolhatóvá az érdeklődők számára. A 1357-es adományvonal szombattól él: ezt a számot tárcsázva, vagy a számra küldött sms-sel hívásonként és üzenetenként 500 forinttal lehet támogatni a koronavírus árváiért létrehozott Regőczi Alapítvány munkáját.