A német közlekedési miniszter 2021-től szívesen látja az Ubert
HírekA tervek szerint 2021-ben szabaddá tennék az autómegosztó szolgáltatásokat Németországban. A több, mint 60 országban tevékenykedő Über, amelynek értékét mintegy 70 milliárd dollárra becsülik, 2014-ben jelent meg a német személyszállítási piacon (1 dollár = 283,62 Ft). Mint sokhelyütt másutt, hamarosan jogi vitákba keveredett a taxisokkal és az önkormányzatokkal, mert a szabadfoglalkozású sofőrökre alapozott modellje ellentmond a hatályos német törvényeknek. Jelenleg csak a helyi önkormányzatok által kibocsátott engedélyek birtokosai szállíthatnak magánszemélyeket. Egy német bíróság az engedély nélkül működő autóvezetők közreműködését jogsértőnek ítélte. Az Uber azonban, amely kemény versenyben működik meghatározó észak-amerikai és ázsiai piacain és számos vitája van a szabályozó hatóságokkal, nagyon szeretné megvetni lábát a nagy lélekszámú Németországban. Szerződéseket kötött engedéllyel rendelkező magán autószolgáltató cégekkel, amelyek az Uber applikációját használják és Uber-alvállalkozóként dolgoznak. A vállalat arra törekszik, hogy 2020-ra minden német nagyvárosban jelen legyen. Németország Közlekedési Minisztériuma hosszabb ideje dolgozik a személyszállítási törvények reformján. Bár kezdetben nem volt egyértelmű, hogy az autómegosztó szolgáltatás engedélyezése is része-e a reformfolyamatnak, Andreas Scheuer közlekedési miniszter a közelmúltban kijelentette: enyhíteni akarja azokat az előírásokat, amelyek az olyan utazásmegosztó vállalkozások tevékenységét szabályozzák, mint az Uber. Andreas Scheuer 2012-re akarja megnyitni a német piacot az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó vállalkozások számára, írta meg az elmúlt napokban a Focus magazin. E vállalkozások segíthetnek a nagyvárosi közlekedés feltételeinek javításában, mondta a magazin munkatársának a miniszter. „Az utazás és az autómegosztó szolgáltatások bevezetésével új közlekedési módokat teremthetünk, különösen a vidéki térségekben élő idős emberek számára”, mondta, ami „egy óriási lehetőség”. „Én magam a tilalmak és a korlátozások ellen vagyok. Az ösztönzők alkalmazását támogatom. Érdemi ok nélkül egy szolgáltatót sem zárhatunk ki.”