Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Mai fiatalok és versenyzés: a hasznot látni kell

Interjú2018. nov. 27.Berszán Fanni

Tamás Zsanett egyetemi hallgató egyike a három nyertesnek, akik első helyezést értek el az idei OTP Business ÜzletRace 2.0 versenyén. Ikertestvére is indult, ő a második helyen végzett. Vajon miért indul el egy egyetemista céges versenyeken? - Tamás Zsanett erről, és a fiatalok vállalkozói kedvéről is nyilatkozott a Növekedés.hu-nak.


Az OTP Üzletrace 2.0 idei győztesei: Mészáros Bence Benedek és Tamás Zsanett a Corvinus Egyetemen, Varnyú Iván, a Budapesti Műszaki Egyetemen tanul. Kép: OTP Business

Miért indult el az OTP Business ÜzletRace 2.0 versenyén?

Egy barátom indult a tavalyi versenyen, és nagyon pozitívan nyilatkozott a megmérettetésről. Javasolta, hogy induljak el az idei Üzletrace 2.0-án, mert ő például sokat fejlődött a verseny révén. „Nincs mit vesztenem” alapon elhatároztam, hogy részt veszek rajta, miután elolvastam a versenykiírást. Teljes lelkesedéssel vetettem bele magam a beugró forduló elkészítésébe. Később már egy kis testvéri versengés is képbe jött, hiszen az ikertestvérem is indult, ő  végül a második helyezést érte el a csapatával. 

Indult-e már hasonló gazdasági versenyen?

Már többször vettem részt esettanulmányi versenyeken, azonban általában ezekre csapattal kell regisztrálni, nagyon ritka az olyan, ahova egyéni a jelentkezés, és aztán véletlenszerűen kerülünk csapatokba. Ez a fajta verseny számomra is újdonság volt.

Mi volt a feladat?

Az első fordulóban egy 3 diából álló prezentációt kellett elkészíteni egyénileg, melyben azt a kérdést kellett megválaszolni, hogy „Milyen szerepe van jelenleg, és a trendek alapján milyen szerepe lesz a jövőben az OTP Businessnek a vállalatok pénzügyi kiszolgálásában?”. A megoldások alapján a legjobb 15 egyéni versenyző került be a döntőbe, ahol véletlenszerűen 3 fős csapatokba sorsoltak bennünket. A döntő feladata az OTP Business vezető szerepének megtartása a jövőben és az egy ügyfélre jutó jövedelmezőség növelése volt. Az eset megoldására körülbelül 24 óránk volt, majd 10-15 percben kellett prezentálnunk a megoldásunkat a zsűrinek, amit egy Q&A rész követett.

Az ennyi idős diákoknak mi az OTP Business ÜzletRace 2.0 verseny tanulsága?

Egyrészt az, hogy néha jó dolog kilépni a komfort zónából és nem csak a jól megszokott csapattal együtt dolgozni, hanem kipróbálni más felállásokat is, új embereket megismerni. Másrészt, hogy nem is akkora baj, ha nem ugyanúgy gondolkozunk, nagyon értékes lehet, ha különböző szempontokból tudjuk megközelíteni a problémákat, és a megoldási javaslatokat képesek vagyunk összehangolni. 

Mi a legfontosabb készség, amire a verseny során leginkább szüksége volt?

A kompromisszum készség, a csapatban dolgozás képessége. Egyénileg nem lehet ilyen versenyt nyerni. Lehet bárki, bármennyire jó, ha nem tud együtt dolgozni a csapatával. Néha nem szabad makacsul ragaszkodni a saját elképzelésünkhöz, meg kell hallgatni a többiek érveit és el kell fogadni, hogy van más/ jobb meglátás is. Csapattársaim: Mészáros Bence Benedek a Corvinus Egyetemen tanul, és Varnyú Iván, a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatója.


Kép: OTP Business

Tudja már, hol szeretne a jövőben elhelyezkedni? Milyen területen?

Jelenleg Vezetés és szervezés mesterszakon tanulok, Controlling és teljesítménymenedzsment szakirányon. A jövőben is ezen a vonalon szeretnék elhelyezkedni, és a tanácsadás az, ami igazán vonzó számomra. Úgy gondolom, hogy a különböző esettanulmányi versenyek is pont a tanácsadói létet szimulálják kicsiben.

Szerepel a tervei között a külföldi tanulás?

Igen, éppen most töltöm az Erasmus jelentkezési adatlapomat. Remélhetőleg a következő tanév első szemeszterét Spanyolországban fogom tölteni.

Véleménye szerint a mai fiatalokat mennyire érdekli egy új vállalkozás indítása?

Úgy gondolom, ez nagyon sok tényezőtől függ. Egyre nehezebb a fiatalok figyelmét felkelteni, hiszen rengeteg dolgot csinálnak egyszerre: igyekeznek az egyetemen helytállni, eközben sokan dolgoznak, de azért a szociális életüket sem szeretnék hanyagolni. Szerintem olyan dolgokkal lehet könnyebben felkelteni a fiatalok érdeklődését, amiben rögtön látják a hasznukat, azaz, hogy nekik miért is lesz jó az adott program/verseny. A nyeremények, a szakmai előrelépés és kapcsolatok lehetnek ilyen tényezők.

Van példaképe?

Igen, a nővérem az. Gyerekkorom óta ő inspirál, sikeres volt a tanulásban, most pedig sikeres a munkájában. Szakmailag és emberileg is folyamatosan tudok tőle tanulni.  

Hol szeretne tartani öt év múlva?

5 év múlva két diplomával, egy féléves külföldi szemeszterrel és rengeteg versenytapasztalattal a zsebemben már egy tanácsadó cégnél szeretnék dolgozni.