A Netflix nem fél a Disney és az Apple streamingjétől
HírekA Netflix közölte: alig várja, hogy versenghessen új vetélytársaival
A film- és televíziós-műsorszolgáltató vállalat erőteljes első negyedévi értékesítési tevékenységről és nyereségről számolt be. Mindezt segítette, hogy az elmúlt időszakban egy sor igen sikeres filmet és sorozatot készített, így az „A Korona” és az Oscar-díjra jelölt „Roma” című alkotásokat.
Előfizetőinek száma 9,6 millióval nőtt.
A Netflix most emeli díjait az Egyesült Államokban, Brazíliában, Mexikóban és Európa egyes részein, hogy friss forrásokat teremtsen további, saját gyártású produkcióihoz. Számol azonban azzal, hogy az április-júniusi időszakban piacszerzési akcióinak lendülete lassulni fog: az elmúlt év második negyedében elért 5,4 millió új előfizetővel szemben 8 százalékkal kevesebb, mintegy 5 millió új szerződés megkötésére számít.
Az idei év első három hónapjában a cég bevételei 22 százalékkal, mintegy 4,5 milliárd dollárra növekedtek. Nyeresége 344 millió dollárt tett ki. A második negyedévben bevételei várhatóan 4,9 milliárd dollárra emelkednek, nyeresége azonban valószínűleg 249 millió dollárra csökken.
A Netflix bízik abban, hogy az év második felében „vonzó tartalom-csomaggal” állhat elő. Bemutatja majd az „A Korona” harmadik évadát, amelyben az Oscar-díjas Olivia Colman játssza II. Erzsébet szerepét, és kijön a „Stranger Things” következő évada is.
Eric Haggstrom, az eMarketer előrejelzésekkel foglalkozó elemzője szerint a díjemelések révén nyert többletbevételek segítenek a Netflix-nek abban, hogy egy egyre zsúfoltabb piaci közegben meg tudja különböztetni önmagát.
Legutóbb a Disney és az Apple jelentette be, hogy ők is elindítják saját műsorszóró szolgáltatásukat.
A Netflix közölte: „alig várja, hogy versenghessen új vetélytársaival” és hozzátette: „nem számítunk arra, hogy a most belépők érdemben befolyásolják a növekedésünket”.