A Ryanair után a WizzAirt is vizsgálja a fogyasztóvédelem
HírekFogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben - tudatta a Igazságügyi Minisztérium.
A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait - sorolták a közleményben.
Emiatt a szakmai irányító IM kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.
Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani - írták.
Mint ismert nemrégiben a Ryanair légitársaságot is vizsgálta a fogyasztóvédelem, amelyet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtottak.