AutoWallis: Lezárult a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés átvétele

Hírek2020. okt. 19.Növekedés.hu

Sikeresen lezárta az AutoWallis Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedésének átvételét, miután a vállalat megszerezte a tranzakció zárásához szükséges hatósági hozzájárulásokat és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek. Ezzel a lépéssel az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is, és jelenleg is vizsgálja, hogy a patinás német autómárka mellett továbbiakat is értékesítsen Szlovéniában.

A tranzakció minden feltétele teljesült, így az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Motor Ljubljana tulajdonába került Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedése. A júniusban bejelentett akvizíció zárásához több (elsősorban versenyhivatali) hozzájárulás megszerzése volt szükséges, melyeket a társaság teljeskörűen megszerzett és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek a mai nappal bezárólag.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a tranzakció zárása kapcsán elmondta, hogy a szlovén főváros egyetlen BMW márkakereskedésének átvételével az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is, így tovább erősíti jelenlétét a közép-kelet-európai régióban.

A csoport a régió 14 országában foglalkozik gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel, és már eddig is jelen volt Szlovéniában, ahol a társaság másik leányvállalata, a Wallis Automotive Europe a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el, és – a versenyhivatali engedélyezést követően – hamarosan megkezdi az Opel márka nagykereskedelmét is Horvátország, Bosznia-Hercegovina és Magyarország mellett. A ljubljanai, egyben legnagyobb szlovén BMW autókereskedés 2009 óta működik. A használt és új BMW-k értékesítése és szervizelése mellett a Wallis Motor Ljubljana MINI gépjárműveket is szervizelhet.

Ormosy Gábor hozzátette, hogy az AutoWallis a ljubljanai BMW márkakereskedés átvételével először jelent meg kifejezetten külföldi kiskereskedelmi piacon, teljesítve így tavaly meghirdetett stratégiájának egyik fontos elemét.

Hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben felhalmozott tapasztalatokra és az AutoWallis tőkeerejére alapozva kívánják fejleszteni a ljubljanai kereskedést, és terveik között szerepel további autómárkák kiskereskedelmi értékesítése is a szlovén piacon.

Antal Péter, az AutoWallis igazgatósági tagja, a Wallis Motor ügyvezetője kiemelte, hogy céljuk a ljubljanai kereskedés fejlesztése, az értékesítési számok növelése, a BMW piaci részesedésének növelése az országban.

Kiemelt cél az is, hogy a kiskereskedelem fejlesztése a szolgáltatási üzletág árbevételét is növeli, ami az eredményesség szempontjából fontos. Antal Péter rámutatott, hogy a szlovén piac növekedési lehetőségei, gazdasági mutatói az AutoWallis által lefedett többi országhoz hasonlóan kedvezőek. Az ország gazdasága az uniós átlag felett teljesít: 2014-2016 között átlagosan éves 2,7 százalékos növekedést ért el, míg 2017-ben és 2018-ban 4,8 és 4,1 százalékkal, 2019-ben pedig 2,4 százalékkal bővült a GDP. Szlovénia egy főre eső GDP-je tavaly 39 ezer dollár volt, ami 16,3 százalékkal magasabb a magyarnál, így vásárlóerejét tekintve jó adottságokkal rendelkezik.

Szlovéniában az elmúlt években folyamatosan bővült az eladott új autók száma: 2012-ben 50.091, míg 2019-ben 73.452 darab új járművet helyeztek forgalomba. A BMW piacvezető a prémium márkák között a szlovén piacon. 2019-ben 1.560 darab új BMW-t helyeztek forgalomba, ebből 742 darabot Ljubljana-ban és környékén.