Az online mobiltelefon- és tablet értékesítésben ismét a Telekom lett a piacvezető
HírekA tavalyi évben ismét a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből. Az elemzőcég mérései alapján az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2019-es online forgalmának több, mint harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta.
A Telekom online webshopja 2019-ben is megtartotta piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete több, mint harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 10,3 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2019-ben – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből.
E két termékkör teljes hazai online értékesítésének volumene tavaly csaknem nettó 30,3 milliárd forintot tett ki, emellett kiemelkedő növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika piacán, TV termékkörben a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő lett, valamint számítástechnika kategóriában 73%-os növekedést ért el, megközelítőleg 1 milliárdos forgalommal.
„Adataink alapján azt látjuk, hogy a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet, így a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át az online értékesítés adta. Mindebből közel bruttó 147 milliárdot generáltak a műszaki cikkek”
– jellemezte a hazai online kiskereskedelmi szektort Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A Telekom webshopjában, ahol mintegy 1100 féle különböző variációban van lehetőség a termékek és szolgáltatások megvételére, évente 130 ezer terméket vásárolnak az ügyfelek, melyből 90 ezer mobiltelefon.
„Hiszünk abban, hogy a technológia és digitális eszközök könnyebbé teszik a mindennapokat, segítségünkre vannak az élet minden területén: legyen az szeretteinkkel való kapcsolattartás, kikapcsolódás, munka, vagy tanulás – különösen a mostani időszakban. E céltól vezérelve azon dolgozunk, hogy meglévő és új ügyfeleink a termékeket és szolgáltatásokat széles választékban, kedvező konstrukcióban, könnyen és gyorsan érhessék el, webshopunkon keresztül is. A GKI Digital piacelemzésének eredménye egyértelmű pozitív visszacsatolás számunkra, hogy jó úton járunk ebben a törekvésünkben és az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez”
– erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.