Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Egy kínai részvény, amelyre még senki sem figyel!

Hírek2017. dec. 1.Növekedés.hu

Van egy rakás neves kínai cég: Alibaba, Tencent, Baidu, de vajon van-e bárki széles e hazában, aki hallott már a Bitauto, vagy a Yixin papírjairól? E két cég a kínai autóipar online kiválóságai, és alighanem nagy jövő előtt állnak. Van egy kínai részvény, sőt, rögtön kettő, mert az anyacég és a leányvállalata is tőzsdei társaság, amelyik rendkívül jó vételnek tűnik jelenleg. Két nevet érdemes megjegyezni: Bitauto és Yixin.

Még nem felkapottak

Ezek a papírok nem túl ismertek, ellentétben az ismert kínai óriásvállalatokkal, vagy a legjobb internetes cégekkel, még nem szoktak írni róluk az elemzők, a társaságok értéke sem egetverő (azért párszáz milliárd forintot már ma is érnek). A Bitauto árazása kifejezetten szerény, még 20-as P/E-n sem forog, ami a növekedési papíroknál, különösen a kínai technológiai papíroknál szokatlanul alacsonynak számít. De ami a legfurcsább, hogy a Bitautonak egyedül a Yixinben meglevő részesedése is többet ér, mint a Bitauto egésze, vagyis valamiért mintha félreárazna a piac ezt a menő részvényt. Na de most már tényleg lebbenjen fel a fátyol, mutassuk be, hogy mivel is foglalkoznak ezek a cégek!

Autó és autó

Gyakorlatilag mindennel, ami autó, új autókat lehet ezeken a portálokon reklámozni, vagy értékesíteni, de óriási alkatrész shop is van a portálon, sőt az autóvásárlásokhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is meg lehet rendelni a platformok segítségével. A kínai internet rendkívül gyorsan terjed, de ha azt vesszük, hogy ma még „csak” 500 millióan használják a hatalmas országban a világhálót, akkor a következő években nem kizárt a felhasználószám duplázódása sem.

Robban a net

Minden olyan cég, amelyik erre a hatalmas, de még mindig gyorsan bővülő piacra ki tud fejleszteni egy piacvezető alkalmazást, sikerre van ítélve. Márpedig a New Yorkban is jegyzett Bitauto a vezető autós platform Kínában. Egy iparági becslés szerint az online autóipari tranzakciók összértéke a tavalyi (2016-os) 15,2 milliárd dollárról, 2021-re 86 milliárd dollárra emelkedhet Kínában. Alighanem ez az egy mondat elég marketingüzenet lehetne, de kicsit cizellálva az elemzést, a Bitauto óriási ötlete az volt, hogy nem akarta leverni a legnagyobb kínai cégeket, vagyis a Tencentet, a Baidu-ot és a JD-t.

Szövetségbe forrt

Inkább összeállt velük, és egy közös leányvállalatot indított, ez lett a Yixin Group Ltd., hogy egy közösen birtokolt platformmal fedje le az autóipar különböző részeit. A Yixin mindenben benne van, ami autó és internet és fizikailag is szinte mindenhol ott van, ahol a kínai állampolgárok az autópiaccal, a gépjárművel birtoklásával kapcsolatba lépnek, legyen ez autó, autófinanszírozás, vagy biztosítás, esetleg alkatrész. A siker óriási, de még biztosan fenntartható, vagyis a jó teljesítmény a jövőre is kivetíthető. Az új közös autóipari platform ugyanis elképesztően hasít, a forgalom, az első félévben megdöbbentő mértékben, 450 százalékkal nőtt. Hát, azt nem lehet mondani, hogy ebben az üzletben nincs növekedési potenciál.