Van egy rakás neves kínai cég: Alibaba, Tencent, Baidu, de vajon van-e bárki széles e hazában, aki hallott már a Bitauto, vagy a Yixin papírjairól? E két cég a kínai autóipar online kiválóságai, és alighanem nagy jövő előtt állnak.
Van egy kínai részvény, sőt, rögtön kettő, mert az anyacég és a leányvállalata is tőzsdei társaság, amelyik rendkívül jó vételnek tűnik jelenleg.
Két nevet érdemes megjegyezni: Bitauto és Yixin.
Még nem felkapottak
Ezek a papírok nem túl ismertek, ellentétben az ismert kínai óriásvállalatokkal, vagy a legjobb internetes cégekkel, még nem szoktak írni róluk az elemzők, a társaságok értéke sem egetverő (azért párszáz milliárd forintot már ma is érnek).
A Bitauto árazása kifejezetten szerény, még 20-as P/E-n sem forog, ami a növekedési papíroknál, különösen a kínai technológiai papíroknál szokatlanul alacsonynak számít.
De ami a legfurcsább, hogy a Bitautonak egyedül a Yixinben meglevő részesedése is többet ér, mint a Bitauto egésze, vagyis valamiért mintha félreárazna a piac ezt a menő részvényt.
Na de most már tényleg lebbenjen fel a fátyol, mutassuk be, hogy mivel is foglalkoznak ezek a cégek!
Autó és autó
Gyakorlatilag mindennel, ami autó, új autókat lehet ezeken a portálokon reklámozni, vagy értékesíteni, de óriási alkatrész shop is van a portálon, sőt az autóvásárlásokhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is meg lehet rendelni a platformok segítségével.
A kínai internet rendkívül gyorsan terjed, de ha azt vesszük, hogy ma még „csak” 500 millióan használják a hatalmas országban a világhálót, akkor a következő években nem kizárt a felhasználószám duplázódása sem.
Robban a net
Minden olyan cég, amelyik erre a hatalmas, de még mindig gyorsan bővülő piacra ki tud fejleszteni egy piacvezető alkalmazást, sikerre van ítélve.
Márpedig a New Yorkban is jegyzett Bitauto a vezető autós platform Kínában. Egy iparági becslés szerint az online autóipari tranzakciók összértéke a tavalyi (2016-os) 15,2 milliárd dollárról, 2021-re 86 milliárd dollárra emelkedhet Kínában. Alighanem ez az egy mondat elég marketingüzenet lehetne, de kicsit cizellálva az elemzést, a Bitauto óriási ötlete az volt, hogy nem akarta leverni a legnagyobb kínai cégeket, vagyis a Tencentet, a Baidu-ot és a JD-t.
Szövetségbe forrt
Inkább összeállt velük, és egy közös leányvállalatot indított, ez lett a Yixin Group Ltd., hogy egy közösen birtokolt platformmal fedje le az autóipar különböző részeit.
A Yixin mindenben benne van, ami autó és internet és fizikailag is szinte mindenhol ott van, ahol a kínai állampolgárok az autópiaccal, a gépjárművel birtoklásával kapcsolatba lépnek, legyen ez autó, autófinanszírozás, vagy biztosítás, esetleg alkatrész.
A siker óriási, de még biztosan fenntartható, vagyis a jó teljesítmény a jövőre is kivetíthető.
Az új közös autóipari platform ugyanis elképesztően hasít, a forgalom, az első félévben megdöbbentő mértékben, 450 százalékkal nőtt.
Hát, azt nem lehet mondani, hogy ebben az üzletben nincs növekedési potenciál.