Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Erős azonosítás: zökkenőmentes volt az átállás az Erste Banknál

Hírek2019. dec. 10.Növekedés.hu

Több mint hárommillió alkalommal léptek be az Erste Bank ügyfelei a NetBankjukba októberben és novemberben az erős azonosítással, vagyis a mobiltelefonjukra küldött megerősítő üzenet segítségével.

Az ügyfelek ötöde már a kényelmes, push üzenetes megoldást választja az SMS pötyögése helyett, megduplázódott a MobilBankot használók száma a pénzintézetnél. A zökkenőmentes átállás nyomán az Erste Bank az internetes kártyás fizetéseknél is bevezeti az erős azonosítást – az előírtnál nyolc hónappal korábban.

Az internetbanki belépés után, az új év első hónapjában az online kártyás vásárlásoknál is bevezeti az Erste Bank az erős azonosítást. Mint ismert, 2019. szeptember 14-én az Európai Unióban, így Magyarországon is hatályba lépett a PSD2 szabályozás, amely egy sor változást hozott a napi pénzügyek intézésében. Az internetbanki belépéshez, egyes tranzakciók jóváhagyásához azóta nem elég a felhasználónév és a jelszó, a bankoknak még egy módon meg kell győződniük arról, hogy valóban az ügyfelük kívánja használni a szolgáltatást. A gyakorlatban erre a célra a mobiltelefont használják a pénzintézetek: az Erste például push üzenetet küld ügyfelei MobilBankjába, illetve SMS-kódot azoknak, akik még nem töltötték le az ingyenes applikációt.

Októberben és novemberben az Erste Bank ügyfelei több mint hárommillió alkalommal léptek be erős azonosítás segítségével a NetBankba

– mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője. Az ügyfelek mind nagyobb része választja az SMS-ben küldött kódok bepötyögése helyett a mobilbankos azonosítást: a push üzenetre kattintva két szempillantás is elég lehet a jóváhagyáshoz (arcfelismerős telefon nélkül ez ujjlenyomattal, vagy a saját jelszó beírásával működik). Az utóbbi hónapokban megduplázódott a MobilBankba beregisztrált ügyfelek száma, az internetbanki belépések közül pedig már minden ötödiket az applikáción keresztül indítják – tette hozzá Bek-Balla László. Az elmúlt két hónapban közel 600 ezer olyan push üzenet ment ki az ügyfeleknek, mellyel sikeresen beléptek a NetBankba, míg további csaknem százezer push üzenettel online indított utalást hagytak jóvá.

Az internetes kártyás fizetéseknél az erős azonosítást 2020. szeptemberétől kötelező bevezetni a hazai pénzintézeteknek, ám az Erste a kedvező tapasztalatok miatt nem vár addig. A bank már januárban bevezeti a megoldást, ügyfelei így még nagyobb biztonság mellett vásárolhatnak az interneten

– hangsúlyozta Bek-Balla László. Ezért az internetes vásárlásoknál sem lesz már elég a bankkártya adatait ismerni (kártyaszám, név, lejárat és a hátsó oldalon lévő három számjegyű CVV/CVC-kód). Az ügyfeleknek mobiltelefonjuk segítségével, az internetbanki belépésből ismert módon meg kell erősíteniük a tranzakciót, ami történhet a MobilBankba küldött push üzenettel, vagy az SMS-ben küldött kóddal.

Az Erste ügyfeleinek a push üzenetet, illetve az ehhez szükséges, ingyenes MobilBank applikáció letöltését ajánlja. A bank a weboldalán részletes, közérthető információs anyagot állított össze az ügyfelek tájékoztatása érdekében.