Ezek a magyarok kedvenc közösségi média csatornái, amelyek segítettek átvészelni a világjárványt
HírekA magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt - közölte a Kaspersky globális kiberbiztonsági vállalat a megbízásából készült kutatás eredményét kedden az MTI-vel.
A kutatás 2021. májusában 1003 személyből álló felnőtt mintán készült azzal a céllal, hogy felmérje a közösségi média használati szokásokat a magyar lakosság körében.
A felmérés rámutatott arra, hogy a magyarok 10 éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán 3 százaléka nem használja ezeket a platformokat.
A közösségi médiát használók platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek el online.
Kiemelték, a világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatának gyakoriságát, a megkérdezettek 40 százaléka többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt.
A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre.
A pandémia idején a magyarok 34 százaléka állította, hogy a közösségi média az első számú forrása volt a világjárványról szóló híreknek.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp.
Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon - írják a közleményben.
A kutatás rámutatott arra is, hogy megoszlanak a vélemények a közösségi média társadalmi hatásáról. A megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a hatása, míg 21 százalék szerint pozitív. Példaként említik, hogy a magyarok több mint fele emlékezett olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségére.
A Kaspersky 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat, technológiái több mint 400 millió felhasználót, valamint 270 000 vállalati ügyfelet védenek.