Hogyan érdemes átalakítani a céges működést a felelős gondolkodás jegyében?! - elindult a RE-BUSINESS podcast második évada
HírekVan-e lehetősége és mi lehet az alapja a megújuló kapitalizmusnak? Elég-e ha egy üzleti szereplő környezettudatos, vagy ennél több kell? Lehet-e bizniszként működtetni egy civilszervezetet? Ezekre, és más hasonló kérdésekre keresik a választ a RE-BUSINESS podcast most induló második évadában.
Napjaink egyik égető kérdése a környezetvédelem. Azonban tudatosnak, fenntarthatónak lenni nem mindig kényelmes, néha megalkuvással, sőt lehet, hogy költségekkel jár.
Tudatos, és felelős, azonban nem csak egy magánember, hanem egy vállalat is lehet. A RE-BUSINESS kapitalizmus újrahasznosítva című podcast célja megmutatni, hogy mit jelent az érték alapú üzleti gondolkodás és hogyan érdemes átalakítani a céges működést a felelős gondolkodás jegyében. A műsor vendégei tudatos üzleti szereplők, akiktől használható, gyakorlatias ötleteket is kapnak a hallgatók. A sikeres első évad után szeptember 21-től új részekkel jelentkezik a műsor.
Van-e lehetősége és mi lehet az alapja a megújuló kapitalizmusnak? Elég-e ha egy üzleti szereplő környezettudatos, vagy ennél több kell? Lehet-e bizniszként működtetni egy civilszervezetet? Hogyan válthatók forintra az olyan értékek, mint az innováció, a sokszínűség és a hosszú távú gondolkodás? Életképes-e, ha valaki nem adományokból, hanem egy termék vagy szolgáltatás értékesítéséből akarja finanszírozni a társadalmi problémák enyhítését? A RE-BUSINESS második évada szeptember 21-én indul, és a következő tíz részben az első évad alapjaira építve többek között a fenntarthatóság, a hosszú távú üzleti értékek, valamint a körforgásos gazdaság lesznek a fókuszban.
Amikor 2 évvel ezelőtt elindítottuk a Betone Studio-t, akkor két dolog vezérelt. Egyrészt, hogy minőségi, magyarnyelvű audió műsorokat készítsünk, másrészt pedig, hogy csak olyan témákkal foglalkozzunk, amiket hasznosnak gondolunk. A tudatos üzleti működésről szóló műsor terve már a kezdetekkor rajta volt a listánkon, mert azt gondoljuk, hogy soha nem volt annyira aktuális és fontos a céges felelősség kérdése, mint manapság. Ezzel a műsorral pedig inspirációt szeretnénk adni minden üzleti vállalkozásnak, hogyan tud hasznosan és egyszerre üzletileg nyereségesen működni.
- foglalta össze a RE-BUSINESS célját Román Balázs, a műsort készítő Betone Studio kreatív producere.
Pistyur Veronika, a RE-BUSINESS podcast műsorvezetője az elmúlt 10 évben a Bridge Budapest vezetőjeként is azon dolgozott, hogy bebizonyítsa, teljesítménnyel és tudással is lehet sikereket elérni Magyarországon.
Szerintem azok az igazán sikeres cégek, üzletemberek és vezetők, akik nem tévesztik szem elől az olyan értékeket, mint a felelős üzleti magatartás, a tisztesség, a win-win partneri együttműködések, vagy hogy számukra nem a gyors, hanem a fenntartható eredmények számítanak
- fogalmazott.
Pistyur Veronika, a RE-BUSINESS podcast műsorvezetője
A műsor fő támogatója az E.ON Hungária Csoport, mely részt vett a podcast alapkoncepciójának kidolgozásában is.
Büszke vagyok rá, hogy indulása óta a RE-BUSINESS fő támogatója az E.ON Hungária Csoport. Számunkra stratégiai cél a fenntarthatóság, iparágunk az egyik motorja egy zöldebb, karbonsemleges jövő megteremtésének. A fenntarthatóság azonban nem csak egyes vállalatok elkötelezettségéről, szén-dioxid kibocsátásról szól, hanem felelős gondolkodásról és felelős döntésekről. Fontosnak tartom, hogy a RE-BUSINESS révén ezek az üzenetek egyre többekhez juthatnak el.
- mondta Losonczi Gergely, az E.ON Hungária Csoport vállalati kommunikációs vezetője.
A podcast vendégei az új évadban is olyan nagyvállalati vezetők, kisvállalkozók lesznek, akik már a gyakorlatba is átültették a tudatos céges működés elveit.
Az adásokban többek között Fehér Gyula, Árvai Péter Prezi-alapító, Simó György, a Day One capitel ügyvezetője, Szücs-Winkler Róbert fenntarthatósági specialista, Wirtz Ágnes és Marton Kriszta, a Világszépe Alapítvány alapítói, Tálos Gábor, a Zhao Zhou teaház vezetője és Zeitler Ádám, Milestone Intézet alapítója beszélgetnek a fenntartható kapitalizmusról; adatokkal és gyakorlati példákkal támasztják alá, miért is éri meg felelősen üzletelni.
Az első adás meghallgatható az alábbi podcast-ben: