Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccsek helyszínein

Hírek2024. júl. 12.Növekedés.hu

A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra, hogy a stadion látogatóinak és a focirajongóknak felejthetetlen élményeket nyújtsanak a torna ideje alatt. Ezt bizonyítják a Mastercard SpendingPulse legfrissebb adatai is, amelyek az üzletekben és online történő kiskereskedelmi eladásokat mérik minden fizetési helyzetre vetítve: a focimeccsek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat a rendező városokban - egyes esetekben akár 283 százalékkal is.

A kontinensviadalra érkező drukkerek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat, és mindez sok esetben jelentős költésnövekedést eredményezett az előző évhez képest a 2024. június 14. és június 25. közötti időszakban a tíz érintett német városban.

Érdekes módon a hatások túlmutattak az olyan német nagyvárosokon, mint Berlin, Hamburg és München. Dortmund profitált a legjobban a városban rendezett négy meccsből, és jelentős,

három számjegyű növekedést regisztrált a helyi éttermek és bárok eladásaiban.

A 2024. június 25-i Franciaország - Lengyelország mérkőzés idején például az itteni éttermi eladások mutatták az előző évhez képest a legnagyobb növekedést (+283%), de Düsseldorf (június 17.), Köln (június 25.) és Stuttgart (június 23.) is három számjegyű növekedést ért el egyes meccsek során.

A kisebb Európa-bajnoki városok, mint Lipcse és Gelsenkirchen is jelentős növekedést mutattak az éttermi eladásokban az előző év azonos időszakához képest. Ez tükrözi az Európa-bajnokság széles körű hozzáadott értékét különböző régiókban.

Egyedül Hamburg szenvedett enyhe csökkenést az éttermi eladásokban a két meccsnapon.

Akár egy nyilvános közvetítésen egy étteremben vagy akár egy bárban: az emberek szeretnek együtt focit nézni. Minden Európa-bajnoki helyszín létrehozott szurkolói zónákat a stadionmeccsek mellett. A nyilvános vetítések így a lehető legtöbb ember számára kínálnak közösségi élményt.

A Mastercard Experience Economy felmérés korábban rámutatott arra, hogy az elmúlt években élőben focimeccseket néző európaiak közel hatvan százaléka (56%) akkor a legboldogabb, ha élőben nézheti csapata mérkőzését. Minden második válaszadó (51%) úgy véli, hogy a közös focinézés közelebb hozza az embereket és javítja a barátságok és családi kapcsolatok minőségét.

A legnagyobb éttermi eladásnövekedést hozó focimeccsek:

Város

Időpont

Meccs párosítás

Éttermi eladások növekedése az előző év azonos időszakához képest

Berlin

Június 15.

Spanyolország - Horvátország (3-0)

+16.0%

Dortmund

Június 15.

Olaszország - Albánia (2-1)

+134.4%

Köln

Június 15.

Magyarország - Svájc (1-3)

+62.70%

Hamburg

Június 16.

Lengyelország - Hollandia (1-2)

-11.80%

Stuttgart

Június 16.

Szlovénia - Dánia (1-1)

+35.20%

Düsseldorf

Június 17.

Franciaország - Ausztria (1-0)

 +107.9%

Frankfurt

Június 17.

Belgium - Szlovákia (0-1)

+29.20%

München

Június 17.

Románia - Ukrajna (3-0)

+15.80%

Dortmund

Június 18.

Törökország - Grúzia (3-1)

+195.0%

Lipcse

Június 18.

Portugália - Csehország (2-1)

+71.4%

Hamburg

Június 19.

Horvátország - Albánia (2-2)

-12.10%

Stuttgart

Június 19.

Németország - Magyarország (2-0)

+66.50%

Frankfurt

Június 20.

Dánia - Anglia (1-1)

+36.60%

Gelsenkirchen

Június 19.

Spanyolország - Olaszország (1-0)

+14.30%

München

Június 19.

Szlovénia - Szerbia (1-1)

+26.60%

Berlin

Június 21.

Lengyelország - Ausztria (1-3)

+31.80%

Düsseldorf

Június 21.

Szlovákia - Ukrajna (1-2)

+46.70%

Lipcse

Június 21.

Hollandia - Franciaország (0-0)

+38.4%

Dortmund

Június 22.

Törökország - Portugália (0-3)

+159.3%

Köln

Június 22.

Belgium - Románia (2-0)

+38.10%

Düsseldorf

Június 24.

Albánia - Spanyolország (0-0)

+66.8%

Dortmund

Június 25.

Franciaország - Lengyelország (1-1)

+283.10%

Berlin

Június 25.

Hollandia - Ausztria (2-3)

+24.6%

Köln

Június 25.

Anglia - Szlovénia (0-0)

+106.60%

München

Június 25.

Dánia - Szerbia (0-0)

+12.40%

München

Június 14.

Németország - Skócia (1-1)

 +43.6%

Gelsenkirchen

Június 16.

Szerbia - Anglia (0-1)

 +64.9%

Köln

Június 19.

Skócia - Svájc (1-1)

 +144.2%

Hamburg

Június 22.

Csehország - Grúzia (0-0)

+13.6% 

Frankfurt

Június 23.

Németország - Svájc (1-1)

+65.0% 

Stuttgart

Június 23.

Skócia - Magyarország (0-1)

 +102.2%

Lipcse

Június 24

Horvátország - Olaszország (1-1)

+81.5%