ITM: Elkészült a Kreatívipari Stratégia

Hírek2020. okt. 6.MTI

Több mint száz résztvevő online jelenlétében rendezték meg a III. Kreatívipari Kerekasztalt, amelynek témáját az elkészült Kreatívipari stratégia 2020-2030 szolgáltatta.

"Akik ismerik a magyarokat, azok elsőként találékonyságunkat, kreativitásunkat és innovatív képességeinket említik, amely a külföldiek szerint páratlan kultúránkban és egyedülálló nyelvünkben gyökerezik. Az az épített és természeti környezet, ami Magyarországot és fővárosunkat jellemzi, szintén tele van kreativitással és új gondolatokra ösztönöz.

Ezért is hozzák a nemzetközi nagyvállalatok olyan szívesen Magyarországra fejlesztő kapacitásaikat és szaktudást igénylő tevékenységeiket. Gazdaságstratégiai megközelítésben ennek okán feladatunk, hogy segítsünk tudatosítani erősségeinket és kiaknázni az ebben rejlő potenciált, amely hozzájárul a munkahelyek megerősítéséhez, új munkahelyek létrejöttéhez, fenntartható gyarapodásunkhoz.

A Kreatívipari stratégia célja erősségeink tudatosítása és a további cselekvés irányainak kijelölése az előttünk álló, 2030-ig terjedő időszakra." - nyitotta meg a kerekasztalt György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár.

"Az elkészült Kreatívipari stratégia megteremti az alapot arra, hogy az ágazati szereplők együttműködési lehetőségeiket szektoron belül és a többi iparággal is megsokszorozzák, valamint egy ágazati ernyőszervezeten keresztül aktívan alakíthassák a hazai kreatívipar jövőjét" - hangsúlyozta Fülöp József kreatíviparért felelős miniszteri biztos.

A stratégia célul tűzi ki a rendkívül szerteágazó kreatívipar mérési rendszerének kidolgozását, amellyel bemutathatóvá válik az ágazat teljesítménye a magyar nemzetgazdaságon belül.

Javaslatot fogalmaz meg

  • a hazai kreatíviparág hozzáadott értékének szignifikáns növelésére,
  • exportkapacitásának fejlesztésére egyrészt
  • az oktatás és képzés, másrészt
  • a támogatási rendszer fejlesztése, valamint
  • a szereplők együttműködését megerősítő érdekképviseleti szervezet létrehozása által.

A stratégia céljainak megvalósítását a közeljövőben induló mintaprogramok támogatják.

A közel egyéves stratégiai tervezés lezárásaként az eseményen megköszönték a stratégiaalkotásban résztvevők áldozatos és konstruktív munkáját és a kerekasztal résztvevőinek együttműködését. Segítségükkel és támogatásukkal, hasznos észrevételeikkel hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar kreatív szektor következő 10 évét meghatározó fejlesztési célok megalapozottan, a szakmai javaslataiknak megfelelően kerüljenek kijelölésre, és ezáltal közös irányok kerüljenek meghatározásra 2030-ig - ismerteti közleményében az ITM.