Járványhatás a digitális pénzforgalomban: egyre népszerűbbek az érintésmentes fizetési megoldások
HírekJelentősen gyarapodtak az elektronikus fizetési lehetőségek az elmúlt évben, amelynek hátterében az azonnali fizetési szolgáltatás bevezetése mellett, a fogyasztói szokásokat felülíró koronavírus járvány állt. Egyre népszerűbbek az érintésmentes fizetési megoldások, valamint az online kereskedelem adta lehetőségek. Az OTP Csoport a pénzforgalom digitalizációjának további térnyerésére számít és több megoldást is kínál az elektronikus fizetés lehetőségének biztosítására - olvasható az OTP Bank közleményében.
A fizetési kártyás infrastruktúra fejlődését több tényező is pozitívan befolyásolta 2020-ban. A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi fizetési rendszer jelentése alapján a fizikai elfogadóhelyek száma 10 százalékkal növekedett, köszönhetően annak, hogy a kereskedők már az elmúlt évben megkezdték a felkészülést 2021. január 1-től kötelező elektronikus fizetési lehetőség biztosítására, míg a koronavírus járvány az online kártyaelfogadóhelyek terjedésének adott újabb lökést.
Tovább terjedt az érintéses technológia is, a tavalyi év végén már a hazai kibocsátású fizetési kártyák 92 százaléka, a POS-terminálok 98 százaléka támogatta az érintéses fizetést.
A fizetési infrastruktúra fejlődése mellett a vásárlói szokások változása is a digitalizáció térnyeréséről árulkodik.
A mobilalkalmazásokba regisztrált fizetési kártyák száma az év végére meghaladta a 815 000 darabot, és a korábbi évekhez képest gyorsuló ütemben terjedtek az elektronikus úton – mobilbankon vagy más applikáción keresztül – elérhető számlák is.
Az OTP Banknál tavaly hozzávetőlegesen 15 százalékkal növekedett a kihelyezett POS-terminálok mennyisége összehasonlítva a 2019-es záró állománnyal. Ennek megfelelően az elektronikus fizetési tranzakciók száma is növekedett, ahogy ez már évek óta tendencia.
A koronavírus járvány tavaly újabb lökést adott a digitális pénzforgalom elterjedésének. Arra számítunk, hogy ez a pozitív folyamat a jövőben is kitart, a fizikai és online elfogadóhelyek számának növekedése mellett a vásárlók körében is egyre népszerűbbek lesznek az elektronikus fizetési megoldások. Az OTP Csoport minden kereskedő és szolgáltató számára partner abban, hogy megtalálják a saját és ügyfeleik igényeinek leginkább megfelelő megoldást az elektronikus fizetés biztosítására
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező és cafeteria kártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja.