Kampány a repülőn randalírozó utasok megfékezésére
HírekA Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő, valamint Közép- és Kelet-Európa vezető légitársasága csatlakozott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányához, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon, és ezzel megóvja az utasok jogát a nyugodt és biztonságos repüléshez.
Az Európai Unióban egyre több repülőjáratot zavar meg az utasok rendbontó viselkedése, amelyhez az esetek 70 százalékban szóbeli vagy fizikai agresszió is társul. Bár a légitársaság szigorú szabályainak és jól kiképzett személyzetének köszönhetően a Wizz Air járatain nem változott érdemben a rendbontások száma az elmúlt években, az európai légiközlekedés egészét tekintve 34 százalékkal több ilyen esetet regisztráltak 2018-ban, mint egy évvel korábban.
A teljes utasszámhoz viszonyítva a rendbontók aránya elenyésző, azonban a repülés zavartalanságára és az utastársak nyugalmára gyakorolt hatásuk így is jelentős. A túlzásba vitt alkoholfogyasztás, a mosdóban történő dohányzás, az utaskísérők vagy a többi utas ellen irányuló szóbeli vagy tettleges erőszak, illetve a személyzet utasításainak figyelmen kívül hagyása elvonhatja az utaskísérők figyelmét szokásos feladataiktól, így szükségtelen fennakadáshoz és jelentős késésekhez is vezethet.
Európa egyik vezető diszkont légitársaságaként a Wizz Air számára továbbra is a biztonság a legfontosabb. Alapelv, hogy a légitársaság zéró toleranciával kezeli utasai és a több mint 4500 munkatársa ellen irányuló esetleges erőszakot. Professzionális, naprakész kiképzésének és a rendszeres ismétlő tréningeknek köszönhetően a Wizz Air elkötelezett személyzete hatékonyan kezeli a rendbontó utasokat. A szükséges esetekben a légitársaság a helyi hatóságokkal is szorosan együttműködik ezen a területen.
A társaság most csatlakozik az EASA kezdeményezéséhez, és utasait is arra biztatja, hogy támogassák a közösségi oldalakon a kampányt a #notonmyflight hashtaggel.