Ki gondolta volna? - Stratégiai szövetséget alkot a két nagy élelmiszerkereskedelmi multi
HírekStratégiai szövetség megkötését tervezi a Tesco és a francia Carrefour. Az együttműködés célja a költségek csökkentése és a fogyasztói árak leszorítása. A világ élelmiszer-kereskedőinek versenye egyre erősödik, az ágazat gyors változásokon meg keresztül. A Tesco a közelmúltban fejezte be egy nagykereskedelmi vállalkozás, a Booker felvásárlását, áprilisban pedig a Sainsbury’s közölte, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat az amerikai kiskereskedő óriással, a Walmarttal az Asda átvételéről. Most a Tesco jelentette be: „stratégiai szövetség” megkötését tervezi a francia kiskereskedelmi óriás Carrefour-ral. A „stratégiai szövetség” révén a két vállalat egyesíteni kívánja vásárló-erejét a beszállítóikkal folytatott alkufolyamatban és megosztja partnerével saját márkás termékeit. Az együttműködés célja a költségek csökkentése és a fogyasztói árak leszorítása. A Tesco az Egyesült Királyság, a Carrefour pedig Európa legnagyobb kiskereskedelmi vállalkozása. A 440 ezer embert foglalkoztató Tesco tavaly 57,5 milliárd angol font forgalmat és 1,3 milliárd font nyereséget ért el (1 angol font = 373,39 Ft). A Carrefour több, mint 30 országban 12,300 üzletet tart fenn és világszerte 375 ezer embert alkalmaz. A tavalyi évben forgalma 88,2 milliárd eurót tett ki (1 euró =330,04 Ft). A két nagyvállalat két éve folytatott a tárgyalásokat. Formális megállapodást még nem írtak alá, de közölték: bíznak abban, hogy az egyezség a következő két hónapban megerősítésre kerül. A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis kijelentette: „Együttműködésünk, illetve vállalataink termékismerete és beszállítói háttere révén képesek leszünk vevőink még jobb kiszolgálására, áruink kínálatának, minőségének és értékének javítására.”