Kiválasztották az OTP Bank Startup Programjának 9 befutóját

Hírek2019. feb. 27.Növekedés.hu

A meghívott cégek a három hónapos program során a bank számos szakterületének támogatása mellett tesztelhetik termékeiket és szolgáltatásaikat, és bizonyíthatják érettségüket és rátermettségüket a bankcsoporttal való hosszabb távú együttműködésre is.

Az OTP Bank immáron második alkalommal meghirdetett, startupokat támogató programjára tavaly októberben indult el a jelentkezés, és a lehetőséggel nagy számban éltek hazai és nemzetközi vállalkozások: 65 országból összesen 310 startup adta le nevezését. Az online interjúkat követően 30 cég képviselője kapott meghívást a január 16-17-én megrendezett Selection Campre, hogy bemutassák saját vállalkozásukat és bank számára javasolt fejlesztési ötletüket.

Végül a szakmai zsűri döntése alapján a legígéretesebbnek számító 9 startup, illetve scaleup fázisban lévő cég vehet részt a programban, akik a bankkal közösen megvalósított pilot projektekben fejleszthetik tovább megoldásaikat, és egyúttal bizonyíthatják termékeik, szolgáltatásaik illeszkedését a banki környezethez.

A bank összesen 5+1 témakörben várta a jelentkezőket: adatfeldolgozási és elemzési megoldások, ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, nyílt bankolás (Open Banking) és biztonság, termék innovációk,

illetve ezekbe a kategóriákba nem sorolható, de a piac számára hasznos megoldásokkal kecsegtető újítások.

A kiválasztott startupok tevékenysége is ezekhez a témakörökhöz kapcsolódik. Az Alyne SaaS például a jogszabályi megfelelés és kockázatkezelés hatékony megvalósítására fejleszt digitális platformot, a személyi folyamatok és az ügyfélkapcsolatok újszerű kezelését pedig a SymbaSync és a Staffino támogatja.

Előbbi a toborzási folyamatokat és a projektcsapatok összeállítását helyezi új alapokra, az utóbbi pedig a minőségmegőrzés és munkavállalói motiváció szempontjából fontos, innovatív ügyfélvisszajelző megoldást dolgozott ki. Hasonló körbe sorolható a Talk-A-Bot tevékenysége is: a nemzetközi sikereket elért magyar startup platformja széles körű funkciókat ellátó chatbotok építését és az ügyfélszolgálati feladatok automatizálását támogatja.

A Tresorit bizalmas fájlokhoz fejlesztett ki többszörösen díjnyertes, biztonságos felhőalapú tároló és fájlmegosztó megoldást, amely a bank számos területének napi munkáját teheti hatékonyabbá, az Evrotrust pedig a távoli ügyfélazonosítással és az elektronikus hitelesítési eljárásokkal kapcsolatos szolgáltatást nyújt, mely az online bankolásban nyithat új dimenziókat.

A Kasko biztosítóknak és partnereiknek nyújt segítséget rugalmas és újszerű biztosítási szolgáltatások kialakításában, a Bluecode pedig az üzletekben történő mobiltelefonos fizetést teszi még egyszerűbbé vonalkód szkennelésen alapuló mobil fizetési rendszerével.

Végül, az energiatárolást forradalmasító magyar startup, a HeatVentors csapata olyan innovatív, fázisváltós hőtárolási megoldást tervezett, amely a bankfiókok és a banki irodaházak hűtését és fűtését újíthatja meg.

A programra olyan érettebb vállalkozások jelentkezését vártuk, akik a klasszikus termék innováción túlmutató, átfogó fejlesztéseken dolgoznak, amelyek hosszú távon támogathatják a bankot működésének hatékonyabbá tételében, illetve még szélesebb ügyféligények kiszolgálásában. A bekerült vállalkozásoknak a három hónapos együttműködés során igyekszünk minél teljesebb szakmai támogatást nyújtani, és velük minél szorosabb együttműködést kialakítani.

- mondta el Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.

A 6 ország (Németország, Ausztria, Bulgária, Magyarország, Nagy-Britannia, Szlovákia) 9 startupja március elején kezdheti meg a munkát, amelyhez az OTP Bank több szinten nyújt támogatást. A három hónapos együttműködési időszak során három tematikus héten is részt vesznek a cégek képviselői, ahol – az előzetesen felmért igényeikhez igazodó - tréningek, workshopok és egyéni mentori találkozók segítik őket ismereteik bővítésében.

A nagyobb közönség számára is nyitott meetupok és az egyes programok vendégelőadói pedig további szakmai ismeretekkel és kapcsolatépítési lehetőségekkel szolgálnak majd számukra. A három hónap végén, május 23-án a cégek egy Demo Day keretében, szélesebb körben is bemutatják majd a pilot időszak tanulságait és az elért eredményeket.