Lehet, hogy a Tescoban nem lesz szükség kasszásra
HírekAz Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedelmi áruház-lánca okostelefon-applikációt adott néhány munkatársának, hogy a vállalat székházában található áruházban azzal vásároljanak. Az applikáció beolvassa a kiválasztott termékek árukódjait és ki is fizeti azokat, így nincs szükség a kasszák felkeresésére. A Tesco azt állítja, hogy az eljárás a készpénzt elfogadó kasszák átlagosan 90 másodperces időtartamával szemben 45 másodpercre csökkenti a távozás időigényét. A Tesco egyenlőre úgy nyilatkozott, hogy a kísérlet nagyon korai szakaszában van. Tart attól, hogy a kasszák nélküli áruházak bolti szarkák célpontjává válnak és a nagyon szerény árrések mellett a technológia piacképtelenné válhat. "Ha az árrés, az áruház által alkalmazott vállalkozói haszonkulcs értéke 2-3 százalék, nem viselhető el túl sok veszteség, mert a tevékenység ráfizetésessé válik” mondta Dave Lewis vezérigazgató. Amennyiben a Tesco átáll erre a technológiára, méreteit figyelembe véve a kassza nélküli vásárlás jelentős növekedésre számíthat. Az Amazon Seattle városában működő üzlete bonyolultabb rendszert alkalmaz. A boltba belépő vevők okos telefonjaikon az Amazon Go applikációra váltanak, és bármely, kiválasztott árut egyenesen vásárló-szatyraikba helyezik. Az áruház több száz, a mennyezetre erősített kamerát és elektromos szenzort üzemeltet. Ezek a készülékek minden egyes vevőt azonosítanak, nyomon követik, hogy az illető milyen árucikkeket választott ki és azok árát távozáskor a vevő hitelkártyájára terhelik. Kiskereskedelmi szakértők azonban nincsenek meggyőződve arról, hogy az élelmiszer-kereskedők ezzel a technológiával komoly megtakarítást érhetnek el. "A kiskereskedelemben körülbelül 10 éves múltra visszatekintő, a vásárlások önkiszolgálóvá tételére irányuló kísérletek legutóbbi tapasztalatai, az ezek során bekövetkezett lopások aránya kétségessé teszi számomra, hogy a kasszák elmaradásának köszönhető megtakarítás arányban áll-e a lopások miatt jelentkező rejtett költségtöbblettel” mondta Steve Dresser független kiskereskedelmi szakértő. "A kereskedőnek azonban mindig a vevő fejével kell gondolkodnia. Az mindig egyértelmű volt, hogy a vevő a lehető legkisebb nyűggel szeretné lebonyolítani a vásárlást”.