Még mindig sokat késnek az európai légitársaságok
HírekA legfőbb ok továbbra is a légiforgalmi irányítók alacsony létszáma. A brit rangsorban a harmadik legpontatlanabb a Wizzair, de a Ryanair és az EasyJet sem teljesített fényesen.
Kevesebb késéssel közlekedtek a légi járatok az Európai Unió légterében az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest, de az összesített, percben mért késés mértéke továbbra is magas - derül ki az Eurocontrol első hathavi jelentéséből.
Az első fél évben 5,3 millió, naponta átlagosan 29 ezer járat közlekedett az uniós légtérben.
Az érkező repülőtéren számolt késés járatonként átlagosan 11,6 perc volt, ez 14 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly, de csak
a járatok 77 százaléka érkezett pontosan, ami csupán 1,1 százalékponttal több, mint az elmúlt évben.A hálózatban a csökkenő tendencia mellett továbbra is jelentős problémák vannak: csak júniusban 124 ezer perc késést regisztráltak, 7,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A legfőbb ok továbbra is a légterek szükségesnél kisebb áteresztőképessége, amely az alacsony légiforgalmi irányítói létszámból fakad.
Az Euronews számolt be arról, hogy az Egyesült Királyságban a spanyol Vueling Airlines a legpontatlanabb légitársaság egy friss, 2018-as rangsorból. A brit repterekről induló fapados járatai átlagosan 31 percet késtek tavaly. A brit, jobbára charter járatokat üzemeltető társaság, a Thomas Cook is rosszul teljesített. Esetükben az átlagos késés 24 perc.
A nem dicső dobogó 3. fokán, a magyar érdekeltségű WizzAir-t találjuk, 23 perces átlagos késéssel.
A Ryanair és a portugál TAP sem lehet büszke. A TOP 10-be még a Turkish Airlines is belefért. Az elemzés 40 légitársaság pontosságát szondázta, az átlagos késés 16 perc volt. A legmegbízhatóbb légitársaság a hongkongi Cathay Pacific Airways. A legpontatlanabb 10-ből éppen kimaradt az európai diszkont EasyJet. De a belengetett 17 napos sztrájk óriási zavarokat okozhat a fapados kiemelten fontos, nyári menetrendjében.