Megötszörözte felhasználói számát a Bolt étel-házhozszállító szolgáltatása

Hírek2020. aug. 27.Növekedés.hu

Négy évvel ezelőtt, 2016. augusztus 19. reggelén indult el Magyarországon az akkor még Taxify néven futó alkalmazás, és ezzel vette kezdetét a mai nevén Bolt magyarországi története. A 20 autóval induló Bolt flottája mára több mint ötvenszeresére bővült, és tavaly óta Budapest mellett Debrecenben is elérhető.

  • Augusztusra jelentősen nőtt a Bolt utasforgalma Magyarországon, ami a személyszállítási piac lassú normalizálódásának a jele, bár még nem érte el a járvány előtti szintet. Az utazóközönség ugyanakkor megváltozott: a külföldi utazók száma még mindig elhanyagolható, míg a magyarok érzékelhetően többet taxiznak.
  • A járvány után is népszerű az étel házhozszállítás. Az áprilisban indult Bolt Food éppen a járványnak köszönhetően sikeresen debütált Budapesten, és az alkalmazást letöltők száma azóta megötszöröződött.
  • A Bolt globálisan az új szolgáltatások fejlesztésének és bevezetésének felgyorsításával reagált a világgazdasági nehézségekre: a 40 városban bevezetett Bolt Food mellett roller- és kerékpármegosztással jelent meg számos nagyvárosban.

Néhány érdekesség az elmúlt négy évből:

  • a Bolt gépkocsik több mint 30 millió km utat tettek meg Magyarországon, ami akkora távolság, mintha 750-szer körbe autózták volna a Földet.
  • A legtöbbet utazó felhasználó egy év alatt 295 alkalommal ült Bolt autóba.
  • A leghosszabb fuvar tavaly 305 km-re vitte el az utast.

A koronavírus-járvány okozta korlátozások, a turizmus jelentős visszaesése, illetve a járvány utáni gazdasági recesszió komoly kihívások elé állította a Bolt személyszállítási szolgáltatását is.

Tavasszal a forgalom töredékére, a járvány előtti szint kevesebb mint 30 százalékára esett vissza Magyarországon.

Azóta a forgalom lassú növekedésnek indult, de még augusztusban sem tudott teljesen visszarendeződni az ilyenkor szokásos szintre. Ugyanakkor az utazóközönség jelentősen megváltozott:

a külföldi utazók száma még mindig elhanyagolható, míg a magyarok érzékelhetően többet taxiznak.

Emellett a Bolt – melynek piaci értéke elérte az 1,7 milliárd eurót - globális szinten az innovatív, új szolgáltatásainak felgyorsított fejlesztésével és bevezetésével reagált a járvány okozta gazdasági kihívásokra és a megváltozott fogyasztói szokásokra.

Idén nyáron Európa-szerte 40 városban vezette be mikromobilitási szolgáltatásait: roller- és kerékpármegosztással lépett piacra.

Ezzel az utazásszervező és utazásmegosztó szolgáltatók között egyedüliként olyan platformot hozott létre, amelyben az utasszállító, roller- és kerékpármegosztó szolgáltatás egy és ugyanazon applikációval vehető igénybe. A Bolt hazánkban is folyamatosan elemzi a piaci igényeket, és ezek alapján készül az új szolgáltatások magyarországi bevezetésére is.

A koronavírus-járvány idején számos városban, köztük Budapesten is bemutatkozott az ételkiszállító szolgáltatás, a Bolt Food. Ez nálunk kezdetben a taxisofőrökre alapozva működött, így biztosítva megélhetést a Bolt sofőrjeinek. A helyzet normalizálódásával, a személyszállítás felfutásával párhuzamosan egyre inkább a kerékpáros és motoros futárok toborzására tevődött át a hangsúly. A Bolt Food sikerrel debütált Magyarországon is,

hiszen az applikáció letöltés az áprilisi induláskor nemzetközi összehasonlításban is kimagasló számokat produkált, azóta pedig megötszöröződött.

A Bolt továbbra is szigorú biztonsági intézkedéseket alkalmaz: fokozott higiéniai feltételeknek kell megfelelnie mind az autóknak, mind a sofőröknek, melyeket folyamatosan ellenőriznek. A sofőröknek kötelező a maszk használata, az utasoknak javasolják a hátsó ülésen való utazást és maszk viselést. A Bolt Food futárok pedig érintkezésmentesen szállítják házhoz a rendelt ételeket.

A Bolt jelenleg Európa vezető utasszállítója, nemzetközi szinten több mint 30 ország több mint 100 városában van jelen.