Milyen válság? A magyar GDP harmadát költötték el a kínaiak a Szinglik Napján
HírekMég soha nem vásároltak ilyen sokat a kínaiak a 11 hó 11-i Szinglik Napja alkalmából: idén 56 milliárd dollárért, vagyis a magyar egész éves GDP egyharmadát költötték el a november elsején induló leárazási akcióban 11-én hajnalig. Másodpercenként közel 600 ezer vásárlást regisztrált az Alibaba az éjféli indulás után.
Sokkal többet vásároltak idén a kínaiak a most már hagyományosan november 11-hez kötődő Szinglik Napja alkalmából: míg tavaly mintegy 36 milliárd dollárt költöttek el az akciós termékekre, addig idén - dacolva a járvány miatti gazdasági lassulással - 56 milliárd dollár volt a forgalom 11-én az éjféli indulás utáni fél órában az Alibaba Group Holding adatai szerint.
A Szinglik Napja forgalomban megelőzi a Black Fridayt és az összes többi leárazási napot, és a legegyszerűbb termékektől a luxusmárkákig bármit - még lakásokat is - jelentősen leértékelve lehetett vásárolni.
Az akció gyakorlatilag már november elsején elkezdődött, és 11-én reggel olyan nagy volt a forgalom, hogy másodpercenként 580 ezer vásárlást bonyolítottak le, ami szintén rekordnak számít.
A pandémia miatt a kínaiak amúgy is jelentős részben már jó ideje átálltak az e-kereskedelemre, és az internetes vásárlások különösen népszerűvé váltak a legszélesebb körökben - írja a South China Morning Post.
Idén ráadásul kétszer annyi, vagyis kétmillió új terméket lehetett olcsóbban megvenni mint tavaly az Alibaba közlése szerint.
A vásárlások száma azért is megugrott, mert az utazási korlátozások miatt sokan a turizmusra félretett pénzt vásárolták el prémium kategóriás termékekre.
Az akciós nap előtti estén általában nagyszabás show műsorral ünnepelnek, az idei egyik sztárfellépő Katy Perry volt. Korábban többek között Taylor Swift és Mariah Carey is koncertet adott a Szinglik Napja alkalmából rendezett nyitóünnepségeken.
A Szinglik Napja Európában a legerősebb forgalmat Nagy-Britanniában, Németországban és Franciaországban hozta tavaly.